سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمين دوره سفرهاي استاني هيئت‌ دولت به استان خوزستان/18

احمدي‌نژاد: توانستن، نشانه آينده روشن، پيشرفت، كرامت و عظمت ملت ايران است

رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه توان داخلي نشان آينده روشن، توانستن و عظمت ملت ايران است،‌ گفت: معتقدم ملت ايران هر چيزي را که بخواهد مي‌تواند به دست آورده و از آن استفاده کند، چرا که امروز توانستن نشانه پيشرفت، کرامت و عظمت اين ملت است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در جريان افتتاح سد گتوند و فاز اول نيروگاه 2 هزار مگاواتي اين سد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه‌هايي که امروز در سطح استان خوزستان افتتاح شد، از جمله جاده مهم و پرتردد آبادان به ماهشهر و 4 مجموعه پتروشيمي در اين شهرستان، گفت: سد گتوند بزرگترين سد خاکي کشور است که به لحاظ فني، زمين‌شناسي و مطالعات ساختار زمين‌ از پيچيدگي‌هاي خاصي برخوردار بوده و متخصصان ايراني توانستند اين کار بزرگ را به خوبي طراحي و اجرا کنند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه با افتتاح اين سد، برنامه‌هاي اصلي مربوط به رودخانه کارون تکميل مي‌شود و سالانه 4.5 ميليون متر مکعب به حجم ذخيره آب کشور اضافه خواهد شد، تصريح کرد: ‌با اجرا و احداث اين سد، توليد برق و مصرف آب در تمام فصول سال هماهنگ خواهد شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه درياچه سد گتوند داراي 90 کيلومتر طول است که مي‌تواند، موجب ايجاد منطقه گردشگري بسيار خوبي در اين منطقه شود، تصريح کرد: در کنار اين سد، پروژه نيروگاه 2 هزار مگاواتي گتوند قرار دارد که فاز اول آن با ظرفيت هزار مگاوات داراي 4 توربين 250 مگاواتي است.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه ايران کشوري در حال پيشرفت است و دائماً نياز به توليد برق دارد، توانمندي متخصصان کشور در طراحي توربين توليد برق 250 مگاواتي را مورد تأکيد قرار داد و گفت: پيش از اين توربين‌هاي مورد نياز در نيروگاه‌هاي برق‌آبي از خارج کشور تأمين مي‌شد و طي سال‌هاي اخير طراحي اين توربين‌ها در خارج از کشور و ساخت آن در داخل انجام مي ‌شد، ولي امروز با توانمندي متخصصان تمام مراحل طراحي و ساخت اين توربين‌ها در داخل کشور صورت خواهد گرفت.

احمدي نژاد اظهار اميدواري کرد که فاز بعدي نيروگاه گتوند توسط توربين‌هاي 100 درصد داخلي هر چه زودتر به بهره‌برداري برسد.

رئيس‌جمهور همچنين ضمن تبريک ساخت اين سد به ملت ايران، متخصصان و همه کساني که در مسير احداث اين سد، تلاش کرده‌اند، گفت: ساخت سد گتوند و نيروگاه آن نشاني از توانمندي متخصصان داخلي کشور در انجام کارهاي بزرگ است.

احمدي نژاد همچنين با حضور در يادمان جانباختگان عرصه سازندگي به مقام شامخ همه کساني که در حوادث کاري سد گتوند جان خود را فدا کرده‌اند، اداي احترام کرد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.