سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محرومیت متهم انفجارهای بوستون از حق دفاع از خود

برخی از نمایندگان مجلس آمریکا درخواست کردند متهم انفجارهای بوستون از حق دفاع از خود محروم شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ; جوهر تسارنایف تنها متهم زنده انفجارهای بوستونِ آمریکا هشیاری نسبی خود را بدست آورده است و می تواند به سئوالات بازجویان واکنش نشان دهد. وی برای اولین بار بعد از بازداشت، متنی نوشتاری را در اختیار بازجویان قرار داد. این جوان نوزده ساله قبل از بازداشت توسط نیروهای پلیس از محل گلو زخمی شد به همین علت هنوز قادر به سخن گفتن نیست. در همین حال برخی از نمایندگان مجلس آمریکا درخواست کردند این متهم از حق دفاع از خود محروم شود.

مسئولان بیمارستان اعلام کرده اند جوهر تسارنایف تنها متهم حملات بوستون هشیاری نسبی خود را بدست آورده است و به سئوالات نوشتاری بازجویان پاسخ می دهد. بازجویان می خواهند بدانند آیا عاملان انفجارهای بوستون و دوستان و همکاران احتمالی آنها حملات دیگری هم برای طراحی اجرا شده اند یا خیر؟ بازجویان تاکنون هیچ خبری را درباره اطلاعاتی که جوهر تسارنایف در اختیار آنها قرار داده است اعلام نکرده اند. ماموران پلیس و بازجویان همچنین می خواهند انگیزه جوهر تسارنایف و برادر وی را از انفجارهای بوستون بدانند. 

براساس این گزارش، مسئولان قضایی در آمریکا اعلام کرده اند جوهر تسارنایف بعنوان تنها متهم انفجارهای بوستون از حق سکوت عمدی در جریان بررسی پرونده و همچنین حق داشتن وکیل محروم شده است. بازجویان و مقامات آمریکا علاقمند هستند بدون برخورداری متهم از این حقوق وی را بازجویی کنند.

محروم کردن متهم انفجارهای بوستون از حقوق اولیه قضایی با انتقادات شدیدی در آمریکا مواجه شده است. این اقدام دولت آمریکا بحث و گفتگوهای زیادی هم میان فعالان حقوق بشر و سیاستمداران آمریکا ایجاد کرده است. همچنین برخی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس آمریکا درخواست کرده اند با جوهر تسارنایف بعنوان عامل دشمن رفتار شود. این موضوع هم گفتگوهای زیادی را ایجاد کرده است زیرا این دو متهم شهروندان آمریکا هستند.

در سال 2011 دولت روسیه از ماموران اف بی آی درخواست کرده بود که تامرلان تسارنایف را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند. بعد از آن اف بی آی از تامرلان تسارنایف بازجویی کرد و گفتگوهای تلفنی و همچنین ارتباطات اجتماعی وی را پیگیری کرد. ماموران اف بی آی بعد از انجام بازرسی ها به این نتیجه رسیده بودند که تامرلان خطرناک نیست و وی را آزاد کرده بودند. این اقدام هم اف بی آی را در معرض انتقادات شدیدی قرار داده است.

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: انفجار ، بوستون ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.