سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان ؛ تامین کننده هزينه خريد سلاح اسرائيل ازآمريکا

کارشناس مسایل رژیم صهیونیستی در الناصره، تاکید کرد عربستان سعودی هزینه قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با رژیم صهیونیستی را پرداخت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ; فایز عباس درباره اعلام امضای قرارداد تسلیحاتی ده میلیارد دلاری بین اسرائیل و آمریکا گفت: زمانی که اعلام شد آمریکا قصد دارد سلاحهای پیشرفته در اختیار عربستان و بحرین قرار دهد، اسرائیل به شدت به این مسئله اعتراض کرد. 

در آن زمان نوعی توافق بین تل آویو و واشنگتن به دست آمد که آمریکا سلاحهای پیشرفته جدیدی را در اختیار اسرائیل قرار دهد. هر بار که قراردادهای بزرگی بین آمریکا با عربستان امضا می شود، واشنگتن سلاحهای پیشرفته در اختیار تل آویو قرار می دهد. در همه این قراردادها هم مشخص نیست که چه که کسی هزینه خرید سلاح اسرائیل را پرداخت می کند. 

عباس افزود: آمریکا در شرایط کنونی اقتصاد خود به فروش سلاح به شدت نیاز دارد. هر بار که آمریکا با بحران اقتصادی روبرو می شود، سلاحهای جدید به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می کند. اما مشخص نیست که این سلاحها با چه سرنوشتی روبرو می شوند و آیا واقعا در اختیار این کشورها قرار می گیرد. من بعید می دانم این کشورها توانایی استفاده از این سلاحها را داشته باشند. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود فروکش کردن تهدیدات اسرائیل علیه ایران، تل آویو به سلاحهای جدید برای حمله به این کشور نیاز دارد. اسرائیل از تهدیدات خود علیه ایران دست نمی کشد. آمریکا، اسرائیل و بعضی کشورهای عرب متحد واشنگتن نمی خواهند جنگ در سوریه با پیروزی یکی از دو طرف پایان یابد. هدف آنها ادامه جنگ در سوریه است، زیرا این جنگ به نفع آمریکا و اسرائیل است. 

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: عربستان ، اسرائیل ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.