سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حریم شهر تهران:

عدم توانایی شهرداری در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز/ بعضی ها حریم را به بخش خصوصی واگذار می کنند

مدیر کل حریم شهر تهران گفت: شهرداری به تنهایی توان مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد و این امر مشارکت مردم و همگرایی سازمان ها را می طلبد.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش مردم در صیانت از حریم گفت: حریم مربوط به تمامی شهروندان است و اگر حریمی عادی از ساخت و ساز غیر مجاز صنایع آلاینده و مشکلات زیست محیطی باشد می تواند به اماکن تفریحی و تفرجگاهی تبدیل شود.

وی افزود: طی سنوات گذشته شاهد بودیم که مردم با ما تماس گرفته و از ساخت و ساز در حاشیه رود ، دره ها و حریم مناطق گزارش می دادند و با تجمع خود در این محل ها از ادامه ساخت و ساز جلوگیری کردند.

وی با بیان این مطلب که در امر جلوگیری باید شاهد همگرایی سازمان های زیربط باشیم ادامه داد: در بعضی موارد شاهد ساخت و ساز در حاشیه روستاها هستیم این در حالیست که این اشخاص با اخذ مجوز از دهیاری نسبت به این امر اقدام کرده اند که حتی در طرح  هادی دیده نشده است که پیگیری آن از سوی دهیاری و عوامل دست اندرکار صدور مجوز یک پروسه زمان بر است.

متقی در ادامه افزود: بسیاری از این ساخت و سازها میراث شهرداری از سالیان گذشته است که تا به امروز تعدادی از آن ها تعیین تکلیف شده و یک سری نیز که رای ماده صد داشته تخریب شده است اما شهرداری به تنهایی نمی تواند با آنان برخورد کند.

مدیر کل حریم شهر تهران اضافه کرد: اگر همکاری مردم و سازمان ها نباشد این روند به خوبی پیش نمی رود این در حالیست که می بینیم بعضی از سازمان ها به جای کمک مانع اعمال قانون توسط شهرداری می شوند و حریم شهر که متعلق به شهروندان است را به بخش های خصوصی واگذار می کنند.

سید صباح الدین متقی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان از عملکرد شهرداری در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خشنود می شوند و ادامه آن در گرو همگرایی و همکاری تمامی دستگاه های زیربط است./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.