سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدنبال مرخصي‌هاي اجباري ماموران برج مراقبت،

تاخير در پروازها در سراسر آمريکا

با آغاز مرخصي هاي اجباري ماموران برج مراقبت، مسافران عصر يکشنبه در نيويورک و ديگر فرودگاه هاي اين کشور با تاخيرهايي در پروازها مواجه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، مرخصي هاي اجباري که روز يکشنبه آغاز شد، تعداد کارکنان برج مراقبت را در سراسر آمريکا به ميزان 10 درصد کاهش داد.

هفته گذشته، سازمان فدرال هواپيمايي آمريکا که از هزينه هاي خود در چارچوب کاهش بودجه دولت مي کاهد،  در خصوص تاخيرهايي تا سه ساعت و نيم در برخي از فرودگاه ها هشدار داد.

اين سازمان اعلام کرد فرودگاه هاي جان اف کندي و لاگارديا نيويورک از بيش از يک ساعت تاخير در پروازها خبر دادند و فرودگاه بين المللي فيلادلفيا نيز تاخيرهايي را به علت اين مرخصي هاي اجباري، گزارش کرده است.

فرودگاه بين المللي لس آنجلس از تاخيري تقريبا دو ساعته در پروازها خبر داد و فرودگاه بين المللي نيوآرک ليبرتي نيز تاخيرهايي بيست و هشت دقيقه اي را گزارش کرده هر چند که سازمان فدرال هواپيمايي آمريکا نتوانسته است تاييد کند که آيا اين تاخيرها مربوط به کاهش تعداد کارکنان بوده است يا خير.

اين سازمان افزود تاخيرهاي تا 58 دقيقه در سان فرانسيسکو و 29 دقيقه در اورلاندو واقع در فلوريدا به علت ساخت و ساز و شرايط آب و هوايي بوده است.

تاخير در پروازها در شرايطي صورت گرفته است که سازمان فدرال هواپيمايي آمريکا چهل و هفت هزار تن از کارکنان خود را از جمله تقريبا سيزده هزار مامور برج مراقبت که حريم هوايي اين کشور را مديريت مي کنند، به مرخصي مي فرستد.

اين سازمان هفته گذشته اعلام کرد قرار است اين مرخصي هاي اجباري تا ماه سپتامبر که پايان سال مالي آمريکا است، ادامه داشته باشد و انتظار مي رود اين اقدام، حدود 200 ميليون دلار در 637 ميليون دلاري که اين آژانس بايد از بودجه 16 ميليارد دلاري خود حذف کند، صرفه جويي کند.

پال رينالدي، رئيس انجمن ماموران برج مراقبت اعلام کرد به طور متوسط، حدود يک هزار و دويست تا يک هزار و پانصد کارمند هر روز به مرخصي خواهند رفت.

وي خاطر نشان شد فرودگاه هاي آمريکا هر روز به حدود 25 هزار پرواز رسيدگي مي کنند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.