سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید550 هزارخودرو بدون وابستگی خارجی ،برنامه امسال ایران خودرو

قائم مقام تولید ایران خودرو با اشاره به استمرار توليد بدون وابستگي به شركت خارجي گفت: امسال برنامه توليد 550 هزار دستگاه محصولات گروه رانا، پژو، سمند، سوزوکی و باردو را در دستور كار قرار داده ايم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حسین نجاری قائم مقام تولیدایران خودرو اظهار داشت: امسال برنامه توليد 550 هزار دستگاه محصولات گروه رانا، پژو، سمند، سوزوکی و باردو را در دستور كار قرار داده ايم.
وي گفت: هم اكنون خطوط توليد درحال فعاليت هستند و مانند سال هاي گذشته درارديبهشت ماه توليد روال عادي پيدا می کندوتولید روزانه به بیش از دو هزار دستگاه خواهد رسید .
نجاري در ادامه به تشريح شرايط بحراني صنعت خودرو در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته چند مشكل به صورت هم زمان در حوزه صنعت خودرو روي داد كه در روند توليد ايران خودرو نيز موثر بود و  از جمله اين‌كه قطعه اي از پژو دريافت نشد و بنابراين تامين قطعه براي خودروي 206 و بخش هايي از پارس با مشكل مواجه شد.
قائم مقام تولید ایران خودرو ادامه داد: از سويي ديگر  نوسانات نرخ ارز، نحوه تامين نقدينگي و در نهايت واردات قطعات نيز دچار چالش و منجر به وقفه اي دو ماهه در روند توليد ايران خودرو شد.
نجاري افزود: پتانسيل هاي بالايي كه شركت ايران خودرو ، ساپكو و قطعه سازان داشته و دارند، موجب شد براي عبور از اين بحران ها اقداماتي صورت گيرد.
وی تسريع در روند توليد خودروي رانا را از جمله اين اقدامات برشمرد و گفت:‌ توانايي مجموعه ايران خودرو موجب شد خط توليد خودروي رانا راه اندازي  و تعداد 16 هزار دستگاه از اين خودرو در سال گذشته توليد شود.
نجاری خاطرنشان كرد:‌ باوجود مشكلاتي كه در سال گذشته در تامين و توليد وجود داشت، این شرکت 450 هزار دستگاه خودرو بدو ن همکاری پژو  توليد و به مشتريان تحويل داده است .  
قائم مقام توليد ايران خودرو به موفقيت هاي اين شركت در زمينه توليد و خودكفايي محصولات اشاره كرد و افزود: هم اكنون 80 درصد از ورق هاي فولادي ايران خودرو از طريق شركت فولاد مباركه تامين مي شود درصورتي كه در گذشته بخش عمده اي از آن از كشورهاي اروپايي و ساير كشورها تامين مي شد.
وی صنعت خودرو را پيشرو ساير صنايع دانست و خاطرنشان كرد:‌ خودروسازي با استانداردهاي بالايي كه دارد موجب توسعه ساير صنايع مي شود.
قائم مقام توليد ايران خودرو از توليد محصولات اين شركت مطابق با استاندارد يورو 4 خبر داد و گفت:‌ از هريك از خودروهاي توليدي، تعدادي مطابق با استاندارد يورو 4 توليد شده و ايران خودرو آمادگي دارد به محض توزيع سراسری سوخت مناسب، كليه محصولات را مطابق با اين استاندارد توليد و به بازار عرضه كند.
برچسب ها: خودرو ، تولید ، قطعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.