سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم مخالفان بحريني ازسکوت جامعه جهاني دربرابر جنايتهاي آل خلیفه

گروههای مخالف بحرینی از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایتهای رژیم آل خلیفه انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گفت: ملت بحرین به تظاهرات و تحرکات خود ادامه می دهد. اهالی جزیره ستره بحرین با برگزاری تظاهراتی، برگزاری مسابقات فرمول یک را محکوم و بر پایبندی به اهداف انقلاب تاکید کردند. نظامیان رژیم بحرین و شبه نظامیان وابسته به آن، با یورش به خانه های مردم، تلاش می کنند مانع از برگزاری تظاهرات شوند. نظامیان رژیم در مناطق الدیه، جدحفص و السنابس با نارنجک های صوتی و شلیک گازهای آشک آور، به معترضان حمله کردند. تظاهرکنندگان تلاش کردند خود را به میدان اللؤلؤه در منامه برسانند. 

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد نیروهای امنیتی رژیم حاکم نفیسه العصفور و ریحانه الموسوی را در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک بازداشت کردند. جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تاکید کرد رژیم حاکم از گازهای سمی و خفه کننده برای کشتن شهروندان و نه به منظور متفرق کردن تظاهرات استفاده می کند. شمار زیادی از شهروندان بحرینی به همین علت هدف اصابت مستقیم این گلوله ها قرار می گیرند. مخالفان بحرینی در نشست خبری در منامه، هر نوع گفتگویی رابا رژیم حاکم خارج از چارچوب گفتگوهای ملی تکذیب کرد. مخالفان تاکید کردند رژیم حاکم با ایجاد موانعی در مسیر گفتگوها تلاش می کند آنها را به خروج از گفتگوها وادار کند.

خلیل مرزوق معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت:«هیچ گفتگوی سری با رژیم وجود ندارد. تحرکات مردمی ادامه خواهد داشت تا جامعه جهانی درک کند که مردم از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.

 مخالفان بحرینی همچنین سکوت جامعه جهانی در برابر توسل رژیم به خشونت بیش از اندازه، همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک را محکوم کردند. فاضل عباس دبیرکل جمعیت الوحدودی بحرین گفت: متاسفانه نگاه طایفه ای به مسئله بحرین وجود دارد. تعامل با مسئله بحرین بر اساس توافقنامه های بین المللی که بر جنایتکار بودن رژیم حاکم تاکید می کند، نیست. مقامات رژیم باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

 شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادیهای دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد رژیم حاکم همچنان در بازسازی هفتاد و دو درصد مساجد تخریب شده تعلل می کند. وی تاکید کرد سخنان مقامات دولتی بحرین در مورد مساجد ویران شده، بیانگر اصرار بر فریب دادن افکار عمومی است و آنها هیچ جدول زمانی برای بازسازی مساجد ویران شده ارائه نکرده اند. 


                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: خشم ، جامعه ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.