سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تبخال و آفت از شايعترين بيماريهاي دهان

رئيس مرکز تحقيقات بيماريهاي دهان ، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبخال و آفت دهاني را از بيماريهاي شايع دهان برشمرد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهددکتر زهرا دلاوریان در خصوص زخمهای آفتی دهانی گفت: این بیماری به صورت زخمی دردناک وکوچک، گرد یا بیضی و به رنگ سفید یا زرد ظاهر می شود که حاشیه ای قرمز روشن دارد. این زخم ها اغلب در قسمت های نرم ومتحرک دهان مثل زبان، کام ، لب، گونه و لثه ایجاد می شود.

دکتر زهرا دلاوریان سابقه تکرار بروز آفت دهانی در فرد ، بهبود علائم بیماری پس از یک تا دو هفته ، بروز زخم ها در نقاط مختلف دهان را از علائم بروز آفت عنوان کرد و اظهار داشت : در زمان ابتلا به آفت ،ابتدا سوزش یا خارش در ناحیه احساس و بعد دانه ای کوچک که سریعا تبدیل به زخمی دردناک می شود در دهان ایجاد می گردد .

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تب خال را از دیگر عارضه های شایع دهانی عنوان کرد و افزود : بروز بی حالی ، سردرد ، تب و کسالت ،قبل از بروز تب خال از نشانه های این بیماری به شمار می رود که  بیشتر در سنین کودکی و جوانی ایجاد می شود .

دکتر زهرا دلاوریان ورم غدد لنفاوی ، زخمهایی شبیه به آفت و قرمز شدن لثه ها از نشانه های این بیماری عنوان کرد و گفت: بهتر است  افراد با اجتناب از خود درمانی برای آگاهی از علت بروز و درمانهای اصولی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

رئيس مرکز تحقيقات بيماريهاي دهان ، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم مراجعه به پزشک متخصص در زمان بروز ضایعات دهان تاکید کرد و افزود:‌ بروز زخم ، قرمزی و سفیدی ، برجستگی ، بروز رنگ های تیره از جمله قهوه ای و خاکستری در دهان  از عوارضي به شمار مي رود که ممکن است  به دلایل مختلفی از جمله ویروسی ، قارچی ، استفاده از برخی داروها و سرطان در فرد ایجاد شود و لازم است فرد برای پیگیری و درمان به پزشک متخصص مراجعه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : در برخی از مواقع ممکن است بروز زخمها در دهان ناشی از ابتلا به بیماریهای داخلی بدن باشد که با مراجعه به پزشک می توان آن را تشخیص و درمان کرد/س  

 

برچسب ها: تبخال ، آفت ، شایعترین ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.