سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

رتبه بندی جایگاه سلامت اداری ایران در مراجع بین المللی خلاف واقعیت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ارزیابی های برخی سازمان های بین المللی در بررسی سلامت دستگاههای اداری و دولتی جهان و ارائه رتبه بندی از سلامت اداری جمهوری اسلامی ایران را برخلاف واقعیتها دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در آمل گفت: در سه سال گذشته رتبه ایران در سلامت دستگاههای اداری دنیا در رو به رشد و بهبودی بوده است.

وی تصریح کرد: فاصله واقعی ایران در نظام سلامت اداری بسیار کمتر از آمار انتشار یافته آنان است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در سالهای گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت سلامت اداری ایران صورت گرفته و جمهوری اسلامی در این رابطه حسن نیت خود را به خوبی نشان داد و موفق شد، جایگاه خود را در ارزیابی های سازمان های بین المللی ارتقا دهد.

پورمحمدی گفت: سازمان بازرسی ایران از مسئولان سازمان های بین المللی خواست که اگر خواهان اطلاعاتی از نظام اداری کشور هستند، به طور رسمی اعلام تا با دقت و صحت کامل در اختیار آنان قرار داده شود.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات و جایگاه ایران در این بخش به  دستگاهها اداری کشور برمی گردد که وضع فعلی در دستگاههای اداری باید اصلاح شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اشکال عمده در این بخش را تعلل برخی ادارات کشور در ارائه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت شان بیان و تصریح کرد: متاسفانه ادارات در کشور ما، آمار و اطلاعات دقیقی را ارئه نمی کنند و خود ما که می خواهیم آمار بگیریم متاسفانه با تعلل مواجه هستیم.

پورمحمدی، عمده‌ ترین مشکلات در سلامت نظام اداری در ایران را رعایت نکردن مقررات و قوانین و پاسخ های مبهم  به ارباب‌ رجوع اعلام کرد و ادامه داد: نمی‌توان رتبه‌ بندی و اولویت بندی از دستگاههای اداری کرد، اما دستگاههایی که بیشترین شکایت را دارند، عمدتا خدماتی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.