سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اراضی کشاورزی مشگین شهر با کسری آب مواجه است

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یونس اسدی در حاشیه بازدید از سد سبلان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی بسیاری از اراضی کشاورزی مشگین شهر با کمبود آب مواجه هستند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از تمامی امکانات آبی استان، از تخصیص آب سد سبلان برای استفاده در بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: این سد برای مصرف شرب تدارک دیده شده اما ساکنان منطقه به دلیل آبیاری زمینهای کشاورزی به آب این سد نیاز دارند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اراضی کشاورزی قابل توجهی در شهرستان مشگین شهر موجود است که در صورت تامین آب می تواند سهم قابل توجهی در تولید کشاورزی استان و حتی کشور را فراهم کند.

اسدی با بیان اینکه به دلیل حجم تولیدی قابل توجه آب در این سد می توان بخشی از آب آن را به مصرف کشاورزی رساند، اضافه کرد: این درخواست مورد بررسی قرار می گیرد و بزودی روستاییان می توانند بخشی از آب این سد را برای مصرف کشاورزی استفاده کنند.

وی خواستار توجه مسئولان حوزه آب استان به ایجاد زمینه های استفاده بهینه از منابع آبی برای مصرف کشاورزی شد و افزود: با توجه به اینکه درآمد عمده ساکنان این منطقه از کشاورزی است، توسعه کشاورزی زمینه ساز توسعه اقتصادی این شهرستان خواهد بود/س

برچسب ها: اردبیل ، کمبود ، منابع ، آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.