سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزايش فرهنگ عمومی لازمه توسعه پایدار منابع طبیعی

بالا بردن فرهنگ عمومی در توسعه پایدار منابع طبیعی مهم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  بالا بردن فرهنگ عمومی را در توسعه پایدار منابع طبیعی مهم دانست و گفت: مشارکت جدی مردم در حفظ،احیا و بهره برداری از منابع طبیعی می تواند در گسترش این امر تاثیرگذار باشد.

اسکندری با بیان این مطلب توجه به مقوله توسعه پایدار را منوط به تخصیص اعتبار ویژه دانست  و نقش رسانه ها به ویژه  صدا و سیما را در این رابط مهم ارزیابی کرد.

وی بر لزوم تامین اعتبار ویژه در توسعه جنگل ها و مراتع استان تاکید کرد و افزود: افزایش نیروی انسانی متعهد و متخصص برای توسعه پایدار منابع طبیعی می تواند مورد توجه قرار گیرد.

 اين مقام مسئول تغییر نگرش و نگاه ویژه اقشار مختلف مردم در اهمیت دادن به منابع طبیعی را یادآور شد و اظهار کرد: این منابع پایه و حیاتی بوده که باید مسئولان سایر بخش ها نیز در این خصوص همکاری لازم را با دستگاه های مرتبط داشته باشند.

اسكندري  تاكيد كرد:دستيابي ‌به ‌مفهوم ‌توسعه ‌پايدار در كنار حفاظت ‌از منابع ‌طبيعي‌ و محيط‌ زيست‌، وظيفه‌ خطيري ‌است ‌كه ‌بر عهده ‌سازمان ها، نهادها، مسئولان‌ و كليه ‌دست‌اندركاران ‌مسايل ‌توسعه و محيط‌ زيست ‌گذاشته ‌شده ‌و باید با‌‌ جديت‌ و تلاش‌همه‌جانبه‌دنبال شود.

وي تصريح  کرد: امروز در مقطعی از توسعه و در موقعیت حساسی قرار گرفته ایم و تحت هر شرایطی بی تفاوتی به مقوله توسعه پایدار و امنیت غذایی زنگ خطری برای نسل های آینده خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  با تاکید بر حفظ و توسعه منابع طبیعی تصریح کرد: بهره برداری مطلوب از منابع طبیعی، بدون حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل و مراتع در کنار بهره برداری بهینه از این منابع نمی توان به توسعه پایدار دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: باید در فکر منابع جایگزین برای برخی منابع تجدید شونده باشیم و در عرصه منابع طبیعی تجدید شونده، برنامه ریزی اصولی را پیاده کنیم تا سطح تولید و اشتغال ارتقا یابد/س 

 

 

برچسب ها: فرهنگ ، پایدار ، منابع ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.