سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مرکز هموفيلي و تالاسمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تنها مرکز جامع در شرق کشور

مرکز هموفيلي و تالاسمي سرور از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد تنها مرکز جامع در شرق کشور به شمار مي رود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،سرپرست مرکز هموفيلي و تالاسمي سرور با اشاره به اينکه اين مرکز از سال 82به منظور خدمات دهي به اين دسته از بيماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکي مشهد آغاز به کار کرده است اظهار داشت :‌در اين مرکز روزانه و در 12 ساعت کاري خدماتي از جمله فيزيوتراپي ، مشاوره ، ارائه فاکتورهاي مورد نياز ، آموزش ، ارائه خدمات فوق تخصصي عفوني ، خدمات تخصصي درماني ارائه مي شود .

دکتر زهرا بديعي خاطر نشان کرد :‌واحد دندانپزشکي اين مرکز با چهار دندانپزشک متخصص خدمات درماني از جمله اندو و پروتز را به بيماران ارائه مي دهد .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه آسيب مفاصل يکي از عمده ترين عوارض بيماري هموفيلي به شمار مي رود به طوري که در برخي از بيماران نياز به تعويض مفصل مي باشد اظهارداشت :‌به همين منظور کلينيک مراقبت از مفاصل در اين مرکز نيز راه اندازي شده است و متخصصين گروه ارتوپد دانشگاه به بيماران خدمات تخصصي درماني و مشاوره ارائه مي دهند .

دکتر زهرا بديعي افزود :‌آزمايشگاه اين مرکز تنها آزمايشگاه شرق کشور است که تستهاي انعقادي را با حضور نيروهاي متخصص و آموزش ديده انجام مي دهد .

وي در خصوص ارائه خدمات به ديگر بيماران سطح استان اظهار داشت :‌به منظور گسترش خدمات تخصصي در چند سال اخير در تمامي شهرهاي زير پوشش دانشگاه مرکز مراقبت از بيماران هموفيلي با حضور پزشک ، پرستار و رابط دارويي راه اندازي شده است اما بيماران مي توانند براي استفاده از خدمات تخصصي و فوق تخصصي به اين مرکز مراجعه کنند .

سرپرست مرکز هموفيلي و تالاسمي سرور دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت :‌تا کنون بيش از يک هزار بيمار هموفيلي در استان خراسان رضوي شناسايي و زير پوشش اين دانشگاه قرار گرفته اند/س  

 

برچسب ها: تنها ، مرکز ، جامع ، شرق ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.