سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

افزایش 8 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه/ نیاز به 15 دستگاه بارورسازی ابرها برای دریاچه

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان آب دریاچه ارومیه در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هشت سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حسن عباس‌نژاد در نشست خبری، اظهار داشت: بارورسازی ابرها تأثیر به‌سزایی در میزان بارش‌های استان آذربایجان غربی داشت.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان بارندگی‌ها شاهد افزایش میزان آب دریاچه ارومیه هستیم، تصریح کرد: امسال شاهد افزایش 46 درصدی میزان بارندگی در استان هستیم.

عباس‌نژاد با بیان اینکه وضعیت آب دریاچه ارومیه افزایش یافته است، افزود: بارورسازی ابرها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود پنج دستگاه بارورسازی ابرها، گفت: در حال حاضر 15 دستگاه بارورسازی ابرها نیاز است که تلاش می‌شود تعداد دستگاه‌ها را افزایش دهیم.

عباس‌نژاد تغییر کشت را از دیگر راه‌های تأمین آب دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: تأمین بخشی از آب دریاچه می‌تواند از طریق تغییر الگوی کشت انجام شود که برای این منظور سازمان جهاد کشاورزی وارد عمل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، اعلام کرد: سال گذشته با اقداماتی که انجام شده شاهد صرفه‌جویی 50 هزار متر مکعبی آب در بخش کشاورزی هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نیازمند تعامل تمام بخش‌ها بوده و در این میان فرهنگ‌سازی نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت اکولوژیکی دریاچه ارومیه، گفت: 3 هزار کیلومتر دریاچه ارومیه خشک شده است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تراز اکولوژیکی دریاچه در شرایط کنونی یک هزار و 271 ممیز 8 صدم است، ادامه داد: میزان آب دریاچه ارومیه در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هشت سانتی‌متر افزایش یافته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.