سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آلرژن هاي استنشاقي از عوامل موثر در بروز آسم

بر اساس تحقيقات انجام شده در مرکز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد آلرژن هاي استنشاقي از عوامل زمينه ساز بروز آسم به شمار مي رود .


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عضو مرکز تحقيقات آلرژي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد  :‌ بر اساس مطالعات انجام شده در  مشهد بر روی 133 کودک آسماتیک (مبتلا به آسم) 14-13 ساله که به منظور  تعیین شیوع آلرژنهای استنشاقی صورت گرفت مشخص شد که  84 نفر معادل 2/63 درصد تست خراش پوستی مثبت به یکی از آلرژنهای استنشاقی داشتند.

دکتر فاطمه بهمنش افزود: در این مطالعه یکی از شایعترین این آلرژنها (عوامل ایجاد کننده حساسیت) دانه های گرده گیاهان (پولن) و دومین آلرژن مایت (هیره) بوده است. از این میان پولن ها شایع ترین آلرژی نسبت به گرده علف شور بوده است.

دانشیار ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : در بیمارانی که در گروههای اول بیماری دسته بندی می شوند نیاز به درمان مداوم نیست و درمانهای کوتاه مدت در این بیماران به کار گرفته می شود اما در بیماران با میزان ابتلاء شدیدتر درمانهای مداوم و نگهدارنده حتی در زمانهای بدون علائم نیز استفاده می شود .

دکتر فاطمه بهمنش با اشاره به اينکه آسم یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در دوران کودکی به شمار مي رود اظهار داشت :‌بروز التهاب در راههای هوایی  موجب بروز بیماری آسم می شود  و علاوه بر عوامل وراثتی عوامل محیطی نیز همچون عفونتهای ویروسی ، استنشاق دود سیگار ، برودت هوا، آلرژنهای استنشاقی و غذایی نیز می تواند در ابتلاء به بیماری آسم موثر باشد.

فوق تخصص ایمونولژی و آلرژی کودکان  : سرفه ، خس خس سینه ، تنگی نفس ، افزایش خلط، حساس بودن به بوها مانند بوی غذا، بوی عطر و بوی بعضی از گل های تند را از جمله نشانه های این بیماری اعلام کرد و گفت : این بیماری با چهار شدت موعدی ، خفیف ، متوسط و وخیم در بیماران بروز می کند .

وی استفاده از داروهای کورتون دار استنشاقی را بهترین راه درمان این بیماری عنوان کرد و گفت استفاده منظم از داروهای تجویزی و اجتناب از حضور در محلهای محرک زا بهترین راه پیشگیری از حملات آسمی است/س 

 


برچسب ها: آلرژن ، های ، استنشاقی ، آسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.