سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

لزوم ايجاد بازارچه محصولات عشايري

رييس اداره امور عشاير مانه و سملقان گفت: ايجاد بازارچه محصولات عشايري يك ضرورت است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، رييس اداره امور عشاير مانه و سملقان با بیان اين مطلب گفت: عشاير مانه و سملقان داراي توليدات فاخري هستند كه حتي مي توان آنها را به ديگر كشورها صادركرد.

سيد ابوالقاسم ميرزايي با اشاره به وجود صد و سي هزار راس دام عشاير اين شهرستان و توليد انواع صنايع دستي و فراورده هاي دامي افزود: فراورده هاي دامي عشاير بصورت ارگانيك بوده و بدون استفاده از سموم و افزودني ها توليد مي شود كه اين موضوع بسيار با اهميت است.

ميرزايي با اشاره به وجود واسطه ها در ارائه محصولات توليدي عشاير در بازار افزود: هم اكنون دلال ها و واسطه ها اين محصولات را با قيمت پايين و يا بصورت معاوضه كالا به كالا از عشاير خريد و به قيمت بالايي بدست مصرف كننده مي رسانند.

وي افزود: ايجاد بازارچه توليد محصولات عشاير در مسير جاده هاي اصلي استان و همچنين ورود بخش خصوصي براي حمايت از توليدات عشاير سبب رونق توليدات آنها و اشتغالزايي بيشتر مي شود.

وي درباره حمايت از بخش خصوصي در اين زمينه گفت: دوميليارد ريال براي بهسازي و نوسازي صنايع دستي عشاير اين شهرستان در سفر رهبري به تصويب رسيده كه پشتوانه خوبي براي فعالان ورود به اين بخش مي باشد.

يادآور مي شود پانصد خانوار عشايري در شهرستان مانه و سملقان وجود دارد./س

برچسب ها: عشایر ، بازارچه ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.