سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

سه زون از 20 زون مطالعاتی کشور توسط سازمان زمین شناسی در آذربایجان غربی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سه زون از 20 زون مطالعاتی کشور در بخش معدن در آذربایجان غربی واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در دومین جلسه کارگروه توسعه معدن که با حضور استاندار ، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اکتشافی سازمان زمین شناسی کشور و برخی از مسئولان استانی برگزارشد اظهار داشت: زون خوی- اشنویه، مهاباد – مریوان و شاهیندژ- ماهنشان در اين استان واقع شده است كه پس از اتمام مطالعات مناطق اميد بخش به طريق مزايده عمومي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.

وی آذربایجان غربی را یکی از استان های باظرفیت بالا در بخش معدن عنوان کرد و افزود: شناسایی بالغ بر100 نوع سنگ تزئینی این استان را به کلکسیونی از سنگ های تزئینی مبدل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با دارا بودن 52 نوع ماده معدنی رتبه سوم کشوری را از لحاظ تنوع معدنی به خود اختصاص داده است تصریح کرد: طلا، میکا، تیتان، جیوه، بوکسیت، آنتی وان و انواع سنگ های نما غالب مواد معدنی استان را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: ساليانه حدود 2000 تقاضا براي ثبت محدوده هاي معدني و صدور پروانه اكتشاف داريم كه از مجموع درخواستهاي ساليانه استانهاي آ.شرقی ،زنجان،كردستان،و كرمانشاه بيشتر است.

اکبری آمار ذخایر معادن استان را 4/1 میلیارد تن و میزان استخراج سالانه از معادن استان را 9 میلیون تن ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی درادامه یادآور شد: تشکیل چهارمین کارگروه توسعه معادن استان را در شهرستان های ارومیه ، خوی و تکاب در ابتدای سال حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی به فال نیک گرفته و امید است که در سال جدید شاهد رونق فعالیتهای معدنی همراه با رفع موانع وکاهش مشکلات زیست محیطی در این حوزه باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.