سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی:

متاسفانه عده‌ای هنوز در قرن 19 سیر می‌کنند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در شرایط فعلی کشور عده‌ای هنوز در قرن 19 سیر می‌کنند در صورتی که باید شرایط مساعد برای حضور همه متخصصان در مدیریت اجرایی کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسن روحانی در نشست با اساتید حامیان خود اظهار داشت: اگر بخواهیم از جایگاه دانشگاه و مراکز آموزش علمی سخن بگوییم باید متذکر شویم که دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر بسیار و بسیار مظلوم واقع شده‌اند.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: گاهی در فرهنگ رایج ما از اسراف و یا تبذیر سخن گفته می‌شود و اصراف به این معناست که نگذاریم از تجربه صدها هزار فرهیخته که با سرمایه‌های ملی، اندیشمند شده‌اند استفاده شود.  
 
وی استفاده نکردن از اساتید را ظلم به مردم کشور و سرمایه‌های ملی دانست و عنوان کرد: باید علم و دانشگاه باور شود و این باور همه‌جانبه مورد نیاز است چرا که منشاء توسعه و پیشرفت کشور دانشگاه است.  
 
روحانی افزود: دانشگاه می‌تواند نیروهای متخصص و واقعی را تربیت کند و راه صحیح را در مقابل ملت قرار دهد.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه بدون توسعه انسانی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: بی‌تردید سرمایه‌های انسانی جایگاه‌ ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد دانشگاه‌ها باید پرنشاط باشند چرا که علاوه بر تربیت متخصصان در دانشگاه‌ها تولید علم و معرفت از طریق دانشگاه‌ها بوجود می‌آید.  
 
وی درباره شاخصه‌های دانشگاه برتر اذعان داشت: فضای دانشگاه‌ها باید علمی و فرهنگی باشد و با فضای امنیتی نمی‌توان علم و حقایق را تبیین کرد.  
 
روحانی با تاکید بر اینکه هیچ نعمتی بالاتر از آزادی بیان و نقد آزاد نیست، تصریح کرد: اگر از مردم‌سالاری سخن می‌گوییم بدون آزادی دموکراسی و مردم‌سالاری حاصل نمی‌شود؛ آزادی بیان، فکر، اندیشه، سخن و بحث باید در جوامع مردم‌سالار وجود داشته باشد.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ جای تاسف است که استادی تصمیم به انجام تحقیق بگیرد و بپرسد که خط قرمزها کجاست، خط قرمز در بسیاری از امور وجود دارد و باید وجود داشته باشد، همه ملت‌ها نیز خط قرمز دارند اما نباید خط قرمز‌ها در مورد تحقیق‌ها لحاظ گردد.
 
وی با تاکید بر اینکه بنا بود مزایای حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه منتقل شود، تصریح کرد: در گذشته در حوزه علمیه طلبه‌ها در انتخاب استاد آزاد بودند و در حوزه علمیه کسی به دنبال مدرک نبود و طلبه‌ها درس می‌خواندند برای اینکه بفهمند و در علم خوداتکا و خودکفا شوند.  
 
روحانی با ابراز تاسف نسبت به مدرک‌گرایی گفت: متاسفانه مدرک‌گرایی در کشور ما به صورت افراطی در اولویت قرار گرفته است، با مدرک گرایی جامعه توسعه نمی‌یابد و راه نجات کشور، علم، تحقیق و تجربه است.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی دیپلماسی جدی کارساز نیست گفت: باید از دیپلماسی دانشگاهی برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کرد؛ اساتید می‌توانند نظرات مختلف را دریافت و به مدیریت اجرایی کشور انتقال دهند.  
 
وی با انتقاد از اینکه عده‌ای هنوز در قرن 19 سیر می‌کنند، اظهار داشت:  باید شرایط مساعد برای حضور همه متخصصان در مدیریت اجرایی کشور فراهم شود.  
 
روحانی خاطرنشان کرد: اکنون رسالت سنگینی بر دوش ما و دانشگاهیان است؛ همه باید یاری کنیم در خرداد 92 مسیر کشور به سمت اعتدال، عقلانیت و تدبیر سوق داده شود چرا که این تدبیر می‌تواند ما را به ساحل آرامش برساند.  
 
همچنین در نشست حسن روحانی با اساتید حامی خود، محمدباقر نوبخت با اشاره به جایگاه ویژه آموزش عالی گفت: برای دستیابی به اهداف راهبردی تعیین شده در سند چشم‌انداز 20 ساله باید به سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی و بهره‌وری توجه شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات روحانی ادامه داد: بهره‌وری از طریق ایجاد رابطه بین صنعت و دانشگاه بوجود می‌آید.  
 
همچنین در ادامه این نشست سه استاد نظرات خود را درباره ضعف‌های دانشگاه‌ها با حسن روحانی به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در میان نهادند و از وجود مدرک‌گرایی تنزل و شایسته‌سالاری انتقاد کردند.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: روحانی ، اساتید ، حامیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.