سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ الازهر به بحرین می‌رود

شیخ الازهر مصر پس از عربستان عازم بحرین خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از العالم ، "احمد الطیب" در پایتخت عربستان به خبرنگاران گفت: من اعتقادی به وجود توطئه در مصر ندارم ولی حوادث و رویدادها سرانجام ماهیت خود را نشان می دهند و آنچه هم اکنون اتفاق می افتد، روشن و آشکار است و هدف از آن تخریب نهادهای دولتی از جمله الازهر است.

وی افزود: این توطئه‌ها برای تبدیل امت اسلامی به لقمه‌ای راحت برای طرف‌های خارجی طراحی و اجرا می شود؛ ولی الازهر اطمینان دارد که چنین توطئه‌هایی شکست خواهد خورد و علمای امت اسلامی باید در برابر خرابکاری‌ها بایستند.

احمد الطیب درباره نقش الازهر در دوران حسنی مبارک اظهار داشت:  الازهر هرگز با محدودیتی مواجه نبود بلکه همیشه آزادانه و به صورت مستقل رفتار کرده است؛ و من در زمان تصدی ریاست دانشگاه الازهر و ریاست مرکز فتوی تحت هیچ فشاری نبودم و هم اکنون که شیخ الازهر هستم، نیز تحت  فشار نیستم .

شیخ الازهر خاطرنشان کرد: الازهر قصد دارد در ابتدای ماه مبارک رمضان به هدف گسترش فرهنگ میانه‌روی شبکه‌ای ماهواره راه اندازی کند؛ الازهر همچنین مصمم به برگزاری کنفرانسی بین المللی است و علمای کشورهای اسلامی را برای بررسی اوضاع مسلمانان و مشکلات آنها به این کنفرانس فرا خواهد خواند.

شیخ الازهر اعلام کرد که به زودی عازم بحرین خواهد شد و با علمای سنی و شیعی این کشور برای ایجاد وحدت و اتحاد دیدار خواهد کرد.

شیخ الازهر خاطرنشان کرد: الازهر در مصر نیز برای ایجاد وحدت و اتحاد تلاش می کند و درپی رفع اختلافات گروه‌های سیاسی است و از هیچ گروه سیاسی علیه گروه سیاسی دیگری حمایت نمی کند زیرا الازهر وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست .

اظهارات شیخ الازهر در خصوص میانه روی و وحدت و مقابله با توطئه‌ها در حمایت از امت اسلامی در حالی مطرح می‌شود که وی قبل از سفر به عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه و فتنه انگیزانه جمهوری ایران را به دخالت در کشورهای عربی و گسترش تشیع متهم کرد!!.

شیخ الازهر درحالیکه وی و همقطارانش تا کنون بارها اظهارات کینه توزانه‌ای را ضد ایران مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما به گسترش فرهنگ تسامح و مبارزه با فرهنگ كينه توزی و اهانت به خواست اين امت نياز مبرم داريم.

وي تصريح كرد: موضوعي كه بايد روي آن تمركز كرد همان نفوذ شيعه در كشور اهل سنت است مثلا مصر همواره جايگاه اهل سنت و جماعت بوده است و الازهر قاطعانه اين نفوذ شيعه را رد مي كند و دوست نداريم كه جوانان مصر و مردم آن شيعه شوند.

این اظهارات شیخ الازهر درحالی مطرح می‌شود که دانشگاه الازهر هفته گذشته در همایشی در قاهره، طرح‌هایی مداخله جویانه و خصمانه را ضد جمهوری اسلامی ایران بررسی کرده است.

موضع گیری افراطی الازهر و برخی جریان‌ها در مصر ضد ایران به بهانه مخالفت با سفر گردشگران ایرانی و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران به این کشور در حالی است که آنها هیچگاه به سفر اشغالگران صهیونیست به مصر تحت عنوان گردشگر و وجود سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور اعتراضی نکرده اند؛ موضوعی که حتی تعجب تحلیلگران و کارشناسان مصری را برانگیخته است.
برچسب ها: شیخ الازهر ، بحرین ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.