سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شوشتر به بهره برداری رسید

فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شوشتر با حضور محمد جواد محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این مراسم اظهار کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شوشتر به ظرفيت 22 هزار متر مكعب در شبانه روز، 600 کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، 20 هزار انشعاب فاضلاب و 9 ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهرهاي استان خوزستان امروز به بهره برداری رسید.

محمدعلی صنیعی نژاد هدف از اجراي اين طرح عظيم زیست محیطی را حذف ورود فاضلاب به رودخانه کارون و گرگر، جمع آوري، انتقال و دفع بهداشتي فاضلاب، پيشگيري از آلودگي هاي زيست محيطي و ارتقای سطح بهداشت عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ها در مجموع مبلغ سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبار اوراق مشارکت مردمی و تملک دارایی ها هزینه شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شوشتر در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شده است، عنوان کرد: این تصفیه خانه که با فرآیند لجن فعال کار می کند 122 هزار مترمکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و جمعیتی معادل 110 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

صنیعی نژاد گفت: همچنین با اجرای 600 کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی در 16 شهر آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام، شادگان، سوسنگرد، هويزه، رفيع، بستان، شوشتر، دزفول، بهبهان، انديمشك، شوش، ايذه و رامهرمز بیش از 20 هزار انشعاب فاضلاب تاکنون واگذار شده است.

وی یاد آور شد : هم اکنون پروژه های اجرای خطوط شبکه فاضلاب در 16 شهر استان فعال است و با پایان عملیات احداث          4 هزار و 600 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها 385 هزار اشتراک فاضلاب به مشترکین فاضلاب استان افزوده خواهد شد./ک

برچسب ها: تصفیه ، شوشتر ، فاضلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.