سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/رئیس کل گمرک ایران:

صادرات محصولات صنعتی و معدنی 20درصد افزایش یافت

رییس کل گمرک ایران افزایش 20 درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی را از نقاط مثبت حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در سال گذشته عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران كه به اتفاق حسن بقائي معاون توسعه مديريت و منابع به خراسان شمالي سفر كرده بود سایت جدید گمرک خراسان شمالی را افتتاح کرد.

عباس معمارنژاد درمراسم افتتاح سایت گمرک خراسان شمالی درجمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 4درصدی صادرات ، گفت: به نسبت تحریم ها این کاهش زیاد قابل توجه نبوده است.

وی بابیان اینکه حجم واردات کالا در سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است دلیل این کاهش را جلوگیری از ورود برخی کالاهای غیرضروری عنوان کردو گفت: مشابه بسیاری از کالاهای وارداتی در ایران باکیفیت بهتر تولید می شود.

رویس گمرک ایران حجم واردات کالا به ایران را در این مدت 7/53 میلیارد دلار دلار اعلام کرد و افزود: در مجموع میزان تجارت خارجی ایران در سال گذشته حدود 95 میلیارد دلار بوده است.

معمارنژاد همچنین گفت: پارسال 7/41 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از طریق گمرک ایران به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته دولت با مدیریت خوبی که در عرصه تجارت خارجی داشت موفق شد کالاهای مورد نیاز را، علی رغم تحریم ها، وارد کشور کند.

وی تصریح کرد: گمرک ایران به عنوان مرزبان اقتصادی در سال حماسه اقتصادی وظیفه تسهیل صادرات کالا را بر عهده دارد و بسته های حمایتی نیز برای این کار پیش بینی کرده است.

رییس کل گمرک ایران به محدودیت های ایجاد شده برای صدور کالا از مرز باجگیران اشاره کرد و دلیل آن را ناشی از بازسازی و مرمت زیرساخت ها در گمرک باجگیران تحت مدیریت ترکمنستان اعلام کرد وگفت: مرز باجگیران به طور موقت برای اجرای برخی زیرساخت های مربوط به حوزه مدیریت ترکمنستان، تنها خودروهای نیمه سنگین را ترانزیت می کند و خودروهای بزرگ و سنگین تا اوایل سال 2014 از این مرز اجازه تردد ندارند.

وی هنگام بازديد از بخش‌هاي مختلف اين گمرك بر لزوم افزايش تلاش مسئولان استان برای توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و تبادل تجاري با كشورهاي همجوار به ويژه تركمنستان تأكيد كرد./س

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، صنعتی ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.