سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان روزنامه لس آنجلس تايمز ؛

گسترش دامنه اعتراضات مردمي در بحرين در آستانه مسابقه اتومبيلراني "فرمول يك" در منامه

نويسنده در مقاله ديروز خود در روزنامه "لس آنجلس تايمز" با اذعان به عدم تحقق وعده هاي دولت بحرين در مورد ايجاد اصلاحات در آن كشور به افزايش تنش در بحرين ميان مخالفين و رژيم آل خليفه در آن كشور مي پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تايمز، "اميلي آلپرت"  با اشاره به همزماني آغاز مسابقه اتومبيلراني "فرمول يك" در بحرين و گسترش اعتراضات در آن كشور مي نويسد "معترضين دو روز پيش از آغاز مسابقه اتومبيلراني در بحرين در روز جمعه دست به تظاهرات اعتراضي عليه رژيم آل خليفه زدند. اين درگيري به پرتاب گاز اشك آور از سوي نيروهاي امنيتي دولت بحرين و درگيري با معترضين در غرب "منامه" پايتخت بحرين انجاميد. برگزاري مسابقه اتومبيلراني در بحرين به عرصه نبرد و منازعه مخالفين حكومت بحرين و نيروهاي امنيتي و پليس در آن كشور تبديل شده است. اعتراضات مخالفين بحريني از دو سال پيش در آن كشور آغاز شده است." 
نويسنده با اذعان به نقش حقوق بشر در بحرين از سوي رژيم آل خليفه مي افزايد "فعالان حقوق بشر بارها در مورد سركوبگري نيروهاي امنيتي بحرين در قبال معترضين بحريني هشدار داده اند. مخالفين بحريني خواستار برقراري نظامي مردم سالار در آن كشور هستند كه بتواند صداي شيعيان را به گوش زمامداران برساند. رژيم آل خليفه پس از آغاز قيام مردمي در بحرين وعده داد كه اصلاحاتي را اعمال خواهد كرد و كميته مستقلي را براي رسيدگي به موارد شكنجه مخالفان از سوي نيروهاي امنيتي تشكيل خواهد داد. با اين حال درگيري ها در بحرين ادامه پيدا كرد و شكنجه گران بحريني نيز مجازات نشدند. ناآرامي در خيابان هاي بحرين ادامه دارد. ديده بان حقوق بشر نيز اخيرا در گزارش جديد خود از نقض حقوق بشر توسط حكومت بحرين انتقاد كرده بود. اين نهاد بين المللي حقوق بشري در گزارش جديد خود اشاره كرده بود كه بازداشت ها و سركوبگري هاي رژيم ال خليفه در بحرين "لكه ننگي" بر مسابقه اتومبيلراني آن كشور است. در نامه انتقادي ديگري نيز چهار تن از فعالان بحريني با انتقاد از حكومت بحرين خطاب به كشورهاي غربي عنوان کرده اند : "شما (شركت كنندگان غربي) اين مسابقه ورزشي را مصادره كرده ايد و در همان حال در داخل بحرين به سركوب مخالفان ادامه مي دهيد و در تلاش هستيد تا هرگونه صداي مخالفي را سركوب كنيد." در ادامه اين نامه انتقادي فعالان بحريني افزوده اند "در روزهاي اخير در كشورما توجهات رسانه هاي جهاني به برگزاري اين مسابقه معطوف شده است در حاليكه بحران خونين سياسي در بحرين و روند بازداشت در آن كشور ادامه دارد." 
نويسنده "لس آنجلس تايمز" همچنين در ادامه به محدوديت اعمال شده از سوي رژيم آل خليفه بر خبرنگاران رسانه هاي مختلف مي پردازد و مي افزايد "اخيرا گروهي از خبرنگاران يك شبكه تلويزيوني روز جمعه از آن كشور اخراج شدند آنان متهم شده بودند كه از دولت بحرين مجوز دريافت نكرده اند و به قوانين رسانه اي جاري در آن كشور بي توجه بوده اند. در حاليكه علت اين مسئله پخش گزارشي از سوي شبكه تلويزيوني انگليسي "آي تي وي" بود كه در آن هزاران معترض بحريني نشان داده شده بودند كه عليه حكومت بحرين شعار مي دادند."  
نويسنده در پايان با اذعان به حمايت دولت آمريكا از جنايات رژيم آل خليفه عليه شيعيان مي افزايد "گزارش هاي منتشر شده از نقض حقوق بشر توسط رژيم آل خليفه در بحرين بحث هايي را در آمريكا و در ميان سياستمداران آن كشور برانگيخته است. رژيم آل خليفه متحد اصلي آمريكا در منطقه خليج فارس و در مقابل جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.