سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال هنرمندان از پیشنهاد کاندید‌اشدن برای ریاست جمهوری و شوراها

این یک پیشنهاد جدید است و ما سینمایی نویس‌ها از تمام پیشكسوتان هنر هفتم تقاضا داریم به هر ترتیبی دست به کار شده و اجازه ندهند این زیبایی هفتمین دچار مرگ مغزی شود.

باشگاه خبرنگاران-هیچ کس به فکر سینما نیست. دیروز هم این را گفتیم و اعتراض کردیم که چرا تا به حال هر چیزی به عنوان شعار انتخاباتی نامزدها مطرح شده به جز سینما و گفتیم ...( سینمای ایران‌ در طول تاریخ حیاتش‌ هیچ گاه تا این حد دچار معضلات و مشکلات گوناگون نبوده و متاسفانه بین کلمات هیچ یک از نامزدهای تاکنونی‌ در صحنه انتخابات پیش رو چیز  قابل عرضی در حمایت از مسائله‌ی فرهنگ دیده نمی‌شود هیچ کس به فکر سینما نیست و برای سینما‌گرانی که نسبت به وضعیت خود حساسیت دارند بد نیست‌ که خودشان احساس تکلیف کرده وارد صفحه‌ی کاندیدا‌توری شوند بلکه کشتی سینما از گل بدر آید.)
این یک پیشنهاد جدید است و ما سینمایی نویس‌ها از تمام پیشكسوتان هنر هفتم تقاضا داریم به هر ترتیبی دست به کار شده و اجازه ندهند این زیبایی هفتمین دچار مرگ مغزی شود آنچنان که متولیان امر، فردا روزی بخواهند اعضای بدنش را به این و آن اهدا کنند مثلا من لقمه‌ سیاست شوم و همکار بغل دستی‌ام ورزشی نویس‌ شود! پس بیائید‌ دست از حرف‌های خوب خوب‌  برداریم‌ جدائی سینما از سیاست را نپذیرفته‌ و رسما اعلام کنیم که : ما هم بازی!
البته ظاهرا از دیروز تا همین لحظه که این یادداشت را می‌خوانید بیدادهای‌ این جانب کمی در فضا موثر افتاده و حرکت‌هائی از هنرمندان جهت احساس تکلیف و حضور در انتخابات صورت گرفت، منتها این ها کافی نیست و من باز هم به بیداد کردن خودم ادامه خواهم داد اما بد نيست بگويم که همین حرکت‌ها و احساس تکلیف‌ها هم که فعلا شروع خوبی به حساب می آید. "امید زندگی" بازیگر، مجری، منتقد، نویسنده و... قصد دارد برای تصدی یکی از کرسی‌های شورای شهر نامزد شود و شنیده شده که "مهران مدیری‌" هم قصد وارد شدن به میدان را دارد البته این احساس تکلیف‌های منحصر به اهالی هنر هفتم نمانده و تا به حال تا حدودی دامنگیر اهالی هنرهای ششم، پنجم، چهارم و ... هم شده طوری که خبر کاندیداتوری‌ "محمد عیوضی‌" خواننده‌ی پاپ این درام را ملودیک کرد و با فراگیر شدن این جو و هنگامی که پای اصحاب رسانه هم به ماجرا باز شد و خبر کاندیداتوری‌ خانم "الهه رضائی‌" (مجری برنامه‌های کودک و نوجوان) را شنیدیم و احساس کردیم قصه کمی رمانتیک‌ هم شود حالا به ترکیب این فضا خانم "میر‌سپاسی" (گوینده‌ی خبر) را هم اضافه کنیم که لابد قرار است سخنگوی دولت باشد و یکي از همکارانم همین الان به من خبر داد "مهر‌جوئی" هم کاندیدا شده که بگذریم! در ضمن به هیچ وجه بعید نیست کا تا چند ساعت بعد چند اسم سینمایی و رسانه ای دیگر را هم جزء نامزدهای شورا بشنویم و به طور قطع این قضیه هیچ ربطی به بی‌کار شدن این هنرمندان عزیز در چند وقت اخیر به دلیل کسادی سینما ندارد.
در پایان فقط عرض می‌کنم که اگر مردم دوست داشتنی که سینما را خیلی دوست داشته و دارند در رأی دادن به اهالی هنر و رسانه سخاوت‌ به خرج دهند و کار دست ما بیفتد این قدر همه چیز خوب می شود که نگو چه وضعي!./ص
برچسب ها: ریاست ، جمهوری ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.