سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواظب باشید:

پول ها انتقال دهنده ی ویروس ها و قارچ ها هستند

اسکناس به دلیل گردش بالایی که در جامعه دارد و دست به دست افراد مختلفی می گردد می تواند منبع انتقال ویروس ها و قارچ های بیماری زا باشند.

دکتر مردانی متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه مبلغ قابل توجهی از بودجه ی کشور صرف چاپ اسکناس می شود و ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین میزان اسکناس در گردش را داریم که همین پول خود می تواند منبع ویروس ها و قارچ های زیادی باشد.

وی گفت: در طول روز دیده می شود که فروشندگانی که با عرضه و تهیه مواد غذایی سروکار دارند با همان دستی که پول را می گیرند با همان دست هم غذا درست می کنند در واقع پول به دلیل دست به دست شدن های زیاد با افراد مختلف می توانند ناقل ویروس ها و بیماری های مختلف می باشد که در تماس با ماده ی غذایی می تواند این عوامل بیماری زا را به آن ماده انتقال دهند.

مردانی با تاکید بر اینکه باید فروشندگان ماده ی غذایی باز با کسانی که پول دریافت می کنند جدا باشند عنوان کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت افرادی که در فروشگاه های عرضه ی مواد غذایی کار می کنند باید کارت بهداشتی داشته باشند که برای دریافت و تمدید این کارت باید سالی یکبار مورد معاینه های مشخصی و آزمایشاتی قرار گیرند که این وظیفه بر عهده ی مراکز بهداشتی و درمانی است ولی برخی از این مراکز به دلیل آشنایی با این افراد این معاینات را سرسری می گیرند و به راحتی از کنار توجه به معاینه و آزمایشات ذکر شده می گذارند.

وی با تاکید بر اینکه این امر یعنی سلامت با بازی مردم است خاطر نشان کرد: حساسیت این معاینات آنقدر زیاد است که اگر طی معاینه و آزمایش مشخص شود که یکی از کارکنان این مراکز مبتلا به یک بیماری خاص است حتی باید تا بهبودی کامل از فعالیت در آن مکان عرضه و تولید جلوگیری کند./س

برچسب ها: اسکناس ، ویروس ، قارچ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.