سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی در کشور

صادرات کشور بدون احتساب نفت و میعانات نفتی در سال گذشته 25 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در ستاد توسعه صادرات استان زنجان گفت: مجموع صادرات کشور پارسال با احتساب نفت و میعانات نفتی به 96 میلیارد دلار می رسد که این میزان نسبت به عملکرد سال 90، پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

کرمانشاهی افزود: پارسال دشمنان به روشهای مختلف برای تحریم اقتصادی ایران اسلامی اقدام کردند و موانع بسیاری پیش روی صادرات کشور قرار دادند.

وی یادآورشد: راه اندازی مرکز مبادلات ارزی ایران اولین برکتی که داشت توقف روند نزولی ارزش پول کشور و گروه بندی کالاهای ضروری و وارداتی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش سهم صادرات غیرنفتی، به مرور اقتصاد نظام اسلامی به سوی تحقق مطالبه رهبری که بسته شدن درب چاههای نفتی است حرکت می کند.

کرمانشاهی افزود: تحریم ها به نظام اسلامی ثابت کرد همواره در زیر فشارهای اقتصادی بخشی که کمترین آسیب را می بیند صادرات غیر نفتی است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه و سند راهبردی کشور صادرات محصولات غیر نفتی باید به 59 میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت بابیان اینکه لازمه توسعه صادرات غیرنفتی حمایت از تولید است گسترش واحدهای تولیدی و صادراتی را موجب افزایش ارزش افزوده مواد خام و فناوری های موجود در کشور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مواد خام در کشور برای رسیدن به نهایت ارزش خود در ابتدای امر باید فراوری شده و سپس با تولید محصولات نهایی زمینه صادرات را ایجاد کند./س
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، غیرنفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.