سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالي دخالت در انفجارهاي بوستون را رد کرد

کره شمالي ادعاي پايگاه اينترنتي راستگراي آمريکا را مبني بر احتمال دست داشتن پيونگ يانگ در انفجارهاي بوستون رد و با انتقاد از اين گزارش به عنوان تبليغات کذب تاکيد کرد اين کشور با تروريسم مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي کره شمالي  ،‌ زماني که کره شمالي ضرورت حمله به آمريکا را احساس کند ، به چنين اقدام تروريستي شنيعي متوسل نخواهد شد. 


پايگاه اينترنتي ورلد نت ديلي آمريکا که اخبار و گزارش ها را از نقطه نظر محافظه کارانه منتشر مي کند روز چهارشنبه در مقاله اي مدعي شد کره شمالي احتمالا در انفجارهاي روز دوشنبه در بوستون که سه کشته و صد و هشتاد و زخمي بر جا گذاشت ، دست داشته است.
اين پايگاه خبري در بحبوحه افزايش تنش هاي ميان کره شمالي و آمريکا افزود :  انفجارهاي ماراتن بوستون سوالاتي در ذهن تحليلگران مطرح کرده است که آيا کره شمالي از عوامل دست نشانده خود براي اجراي اين حملات استفاده کرده است؟ 
ورلد نت ديلي همچنين مدعي شد کره شمالي سابقه رابطه با شبکه القاعده را داشته است که به صورت آنلاين نحوه ساخت بمب هايي را آموزش مي دهد که در انفجار بوستون از آنها استفاده شد.
گزارش اين پايگاه اينترنتي پيش از دستگيري دو برادر چچني تبار مظنون به دست داشتن در انفجارهاي بوستون منتشر شد.
خبرگزاري رسمي کره شمالي در مقاله اي که شنبه شب منتشر شد ادعاي پايگاه اينترنتي ورلد نت ديلي را رد کرد و آن را تبليغات کذب خواند.
اين خبرگزاري هر گونه ارتباط ميان پيونگ يانگ و القاعده را رد و اين پايگاه محافظه کار را به طرح توطئه هاي شيطاني و گمراه کننده  براي لکه دار کردن وجهه رژيم کره شمالي متهم کرد.
کره شمالي در هفته هاي گذشته در واکنش به تحريم هاي جديد سازمان ملل متحد و رزمايش هاي نظامي مشترک واشنگتن و سئول تهديد کرده است آمريکا و کره جنوبي را هدف حملات موشکي قرار مي دهد.



برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.