سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

انس با قرآن ، مهمترين عامل ماندگاري

انس با قرآن ، مهمترين عامل ماندگاري است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ استاندارخراسان جنوبي در مراسم بزرگداشت روز سعدي در دانشگاه بيرجند گفت : ادب به معناي رعايت حد اعتدال در همه موارد و ادبيات به معناي عدالت در بجاي آوردن حق هر چيز است.

قهرمان رشيد توجه به شرايط زمان و مكان را يكي از مهمترين عوامل موفقيت در علم ادبيات دانست و افزود: امام خميني(ره)و ساير مجتهدين و فقهايي كه همچون ستاره هايي در آسمان علم و فرهنگ دنيا مي درخشند مي بايست در شرايط زماني و مكاني خود مورد تحليل قرار گيرند.

وي به سابقه درخشان ادبيات در ايران اشاره كرد و افزود:يكي از مهمترين مزيت هاي ايران فرهنگ آن است كه برگرفته از وحي، توحيد و تعاليم حيات بخش اسلامي است.

وي ايران را لولاي فرهنگي در دنيا دانست و خاطرنشان ساخت:انقلاب اسلامي ايران نيز انقلابي فرهنگي است كه موجب احيا و توسعه ارزش هاي انساني و اسلامي شده است.

وي رمز ماندگاري و جاودانگي سعدي ،مولانا و شعرايي از اين دست را انس با قرآن و احكام عاليه اسلامي دانست و افزود:شالوده اصلي تفكر آنها توجه به انسان ها و ارزش هاي والاي توحيدي است كه موجب شده در اذهان عمومي ماندگار و جاودانه شوند.

وي ادامه داد:متاسفانه برخي افراد روشنفكر ما باتقليد كوركورانه از فرهنگ اومانيسم غربي سعي در تخديش ادبيات معاصر ايران دارند كه مي بايست به عنوان يك آفت بسيار مهم در دانشگاه ها و مراكز فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.

وي بهره برداري از پيشرفت هاي روز دنيا در ساير كشورهاي دنيا را به هيچ وجه مغاير با تفكر اسلامي و انقلابي ندانست و افزود: مي بايست همه اين پيشرفت ها و تكنولوژي ها متناسب با مباني ديني، فرهنگي و فكري مناطق مختلف كشور بومي سازي شده و مورد استفاده قرار گيرد.

وي انقلاب اسلامي را گفتماني جديد در دنيا دانست و خاطرنشان ساخت:آنچه كه موجب شده تا انقلاب اسلامي به عنوان يك گفتمان جديد در دنيا تمامي معادلات سياسي و فرهنگي را بر هم بزند احياي اسلام ناب محمدي توسط امام راحل(ره) ، رهبري هاي پيامبرگونه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي و بصيرت و هوشياري مردم ايران اسلامي و تبيعت هوشمندانه از ولايت فقيه بوده است./س

برچسب ها: انس ، قرآن ، ماندگاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.