سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفر قادري:

نرخ ارز 2450 تومان تعيين شد/ تعيين تکليف اجراي فاز دوم هدفمندي در جلسه عصر کميسيون تلفيق

سخنگوي کميسيون تلفيق با بيان اين که در جلسه بعدازظهر امروز فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها تعيين تکليف خواهد شد گفت: اعضاي اين کميسيون با اجراي فاز دوم مخالفت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ جعفر قادري نماينده شيراز و سخنگوي کميسيون تلفيق در نشست خبري خود که قبل از ظهر امروز (يکشنبه اول ارديبهشت‌ماه) در حاشيه جلسه علني بهارستان تشکيل شد؛ گفت: سه کد عمده الف-درآمدهاي مالياتي، ب- واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و ج-واگذاري دارايي‌هاي مالي در اين کميته بررسي و دو موضوع اول به اتمام رسيده است.

وي افزود: جلسه عصر روز گذشته کميسيون تلفيق 4 ساعت به طول انجاميد که عمده مباحث اين جلسه موضوع نفتي بود.

سخنگوي کميسيون تلفيق تصريح کرد: در جلسه گذشته 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت و 5 هزار ميليارد تومان واگذاري تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي که دولت احکام آن را آورده بود ولي در سرجمع 66 هزار ميليارد تومان به آن اشاره نشده بود مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا 10 هزار ميليارد تومان را نيز سرجمع بودجه اضافه کرديم.

وي به بررسي منابع نفتي اشاره کرد و گفت: در اين جلسه مجموعا 64 هزار و 69 ميليارد تومان درآمد نفت تصويب شد که از فروش نفت خام و ميعانات گازي به دست خواهد آمد و البته دو درصد نيز براي مناطق نفت خيز، گازخيز و مناطق محروم در نظر گرفته شد که معادل آن 1 هزار و 801 ميليارد تومان خواهد بود.

قادري افزود: اعضاي اين کميسيون تصويب کردند تا روزانه يک ميليون و 303 بشکه نفت با قيمت 95 دلار توليد و به فروش رسد.

وي همچنين تصريح كرد: نرخ ارز نيز همان نرخ مد نظر دولت يعني 2450 تومان در نظر گرفته شد.

عضو کميسيون برنامه،‌ بودجه و محاسبات اظهار داشت: از رقم در نظر گرفته شده حدود 65 هزار ميليارد توماني 26 درصد سهم صندوق توسعه ملي، 14.5 درصد سهم وزارت نفت و مابقي که 59.5 درصد است سهم دولت خواهد بود.

سخنگوي کميسيون تلفيق با اشاره به نحوه محاسبه ميزان درآمد حاصل از فروش نفت گفت: ميزان فروش نفت به روزانه 365 روز کل سال  95 دلار، قيمت هر بشکه نفت 2450 تومان، نرخ تبديل دلار به ريال، 59.5 درصد سهم دولت خواهد بود که رقم حاصل 66 هزار ميليارد تومان به دست مي‌آيد.

وي در ادامه اظهار داشت: کميسيون تلفيق در جلسه بعدازظهر امروز خود موضوع هدفمندسازي يارانه‌ها را مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

قادري در پاسخ به اين پرسش باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا در جلسه بعدازظهر نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها تعيين تکليف خواهد شد، گفت: در صورت حضور نماينده دولت نحوه اجراي هدفمندي يارانه‌ها مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت که آيا اجرا شود يا خير.

وي افزود: براين عقيده هستيم تا نماينده دولت حتما حضور داشته باشد که اين موضوع با حضور نماينده دولت بررسي شود تا در آينده در اين زمينه برخي جوسازي‌ها صورت نگيرد.

سخنگوي کميسيون تلفيق در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه کميسيون تلفيق با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها موافق است يا خير گفت: کميسيون تلفيق قطعا با اين موضوع مخالفت خواهد کرد.

وي در پايان گفت: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته محمدرضا فرزين در جلسه بعدازظهر امروز کميسيون تلفيق حضور خواهد داشت تا موضوع هدفمندي يارانه‌ها مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، هدفمندی ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.