سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پويايي جامعه در گرو مشورت با صاحب‌نظران است

عضو هيئت علمي موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) گفت: نبايد فراموش کنيم که پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف در گرو مشورت با اهل نظر و صاحب‌نظران است و آنان هستند که پويايي جامعه‌اي را تضمين خواهند کرد.

مهدي اميدي، عضو هيئت علمي موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ويژگي‌هاي بارز يک دولت کارآمد گفت: دولت در جامعه اسلامي بايد بر محور اخلاق استوار باشد، چرا که رعايت اخلاق مسئوليت‌پذيري و کارآمدي را به دنبال خواهد داشت.
 
مدير گروه قرآن و علوم جامعة‌المصطفي گفت: نخبگان علمي و سياسي نبايد در جامعه اسلامي به فراموشي سپرده شوند و اين يکي از نقاط ضعف دولت‌هاي نهم و دهم بود که نخبگان را گوشه نشين کرد.
 
وي تصريح کرد: نبايد فراموش کنيم که پيشرفت در عرصه‌هاي مختلف در گرو مشورت با اهل نظر و صاحب‌نظران است و آنان هستند که پويايي جامعه‌اي را تضمين خواهند کرد.
 
استاديار موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني(ره) تصريح کرد: تدوين برنامه جهت اتخاذ تصميمات سنجيده‌تر در امور سياست خارجه بايد در دستور کار دولت آينده قرار گيرد چرا که طراحي تاکتيک‌هاي جديد از سوي نظام مي‌تواند بازدارنده اهداف شوم استکبار شود، نيت اصلي دشمن در استفاده از ابزارهاي متعدد و به روز رساني حربه‌هاي ددمنشانه ضربه زدن برپيکره اصلي نظام اسلامي است.
 
عضو هيئت‌علمي موسسه آموزشي - پژوهشي امام خميني (ره) در ادامه ضمن نام بردن مواردي اصولي و لزوم رعایت آن در دستور کار دولت آينده گفت: شعار دولت يازدهم باید قانمونمداري، حراست از اموال عمومي، پرهيز از خودشيفتگي و پذيرش نقاط ضعف، ساده زيستي و مردمي بودن باشد، چرا که عدم رعايت چنين مواردي در دستگاه اجرایی احساس می‌شود.
 
اميدي تصريح کرد: دولت ايده‌آل بايد مقاومت در برابر دستيابي به اهداف جامعه اسلامي ايران را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.
 
وي با اشاره به تشکیل کمیته‌ای از اعضای متخصص و خدمت رسان در دستگاه اجرايي دولت يازدهم افزود: سازماندهي هيئتي متشکل از کادری متخصص، مجرب و دلسوز جهت اعتلا و ارتقاي نظام جمهوري اسلامي در دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي دولت آينده لازم الاجرا است.
 
اميدي در پايان خاطر نشان کرد: مردم بازوی اصلی جامعه اسلامی به حساب می‌آیند، این حامیان ارزشمند در هر برهه‌‌ای از زمان به عنوان حامی دولت اعلام آمادگی می‌کند و این‌بار نیز استکبار بداند این قشر با انتخاب فردی اصلح، حماسه‌ای دیگر خلق کرده و در کنار ولایت فقیه خواهد ماند.

انتهای خبر/
برچسب ها: امیدی ، علمی ، قشر ، ارزشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.