سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مدارس دو نوبته ظلم در حق دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ وجود مدارس دو نوبته ظلم مضاعف در حق دانش‌آموزان است که به یقین کیفیت آموزشی را نیز پایین می‌آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ابراهیم سحرخیز در نشست با جمعی از معلمان برجسته اردبیل اظهار داشت: ما می‌توانستیم تفکیک پایه‌های تحصیلی را در سه سال اول و دوم ابتدایی و سه سال اول و دوم متوسطه داشته باشیم که در آن صورت مدارس به اجبار دو شیفته می‌شد اما این کار را خیانت در حق دانش‌آموز دانستیم و سعی داریم با ایجاد فضای مناسب‌تر تفکیک پایه‌های تحصیلی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ‌از سال تحصیلی آینده گام به گام پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم در فضای جدا از هم برگزار می‌شود در حالی که دو پایه سه ساله ابتدایی نیز این کار از اولویت و ضروریات ما است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تابستان شلوغ و پرترافیکی را برای آموزش معلمان پایه متوسطه اول شاهد می‌باشیم، خاطر نشان کرد: ما از استان‌ها خواسته‌ایم برای تربیت مدرس نیروهای علاقمند، با تجربه و کاردان به تهران اعزام کنند به گونه‌ای که نیروهای در آستانه بازنشستگی به این دوره‌ها اعزام نشوند که از انگیزه و فرصت کافی برای انتقال مفاهیم برخوردار نباشند.

سحرخیز در ادامه اضافه کرد:‌ ما روزهای پنجشنبه و جمعه را تعطیل کردیم تا دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها و معلمان نیز به امر مطالعه و پژوهش بپردازند چرا که قرار نیست معلم ما از ساعت هشت صبح شنبه تا عصر روز پنجشنبه در طول هفته در سر کلاس حاضر باشد.

وی بیان کرد: هر چند در اجرای نظام آموزشی جدید با برخی نواقص روبه‌رو بودیم اما تلاش می‌کنیم با پذیرش پیشنهادات و انتقادات سازنده اشتباهات و خطاها را به حداقل برسانیم.

سحرخیز به برخی گله‌مندی‌ها از کتب درسی جدید اشاره کرد و ادامه داد: ما نیز اعتبارسنجی و جمع‌آوری نظرات معلمان را در این زمینه شاهد بودیم و امیدواریم با همراهی و همکاری تمام معلمان بتوانیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، مدارس ، دو ، نوبته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.