سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

2 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعال است

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: 2 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها در رشته‌ها و گروه‌های مختلف و همسو با اهداف آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد مهدی بحرالعلوم افزود: افزایش این مؤسسات در مسیر کیفی‌سازی و ارتقای آموزش‌های قرآنی اتفاق افتاده و ما به جد این موضوع را در سال جدید نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه آموزش‌های مجازی با بهره‌گیری از مراکز و ظرفیت مؤسسات غیردولتی جز اولویت‌های اساسی است و ما در این بخش سعی خودمان را به کار گرفتیم تا همه افراد جامعه در حد وسع و توانشان بتوانند با قرآن و مفاهیم آن آشنا شوند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم محوریت تربیت قرار گرفتن قرآن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما تنها به آموزش الفاظ و ترجمه قرآن راضی نیستیم بلکه معتقدیم جامعه علوی و مهدوی باید جامعه‌ای مهذب و در مسیر آرمان قرآنی باشد به طوری که این فرهنگ در لحظه به لحظه زندگی افراد نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا کند.

بحرالعلوم با بیان اینکه جامعه ما حساسیت دوران جوانی را درک کرده و از این فرصت به عنوان یک فرصت طلایی بهره می‌گیرد، اضافه کرد: جوانان ما اگر امروز تشنه قرآن و معارف ارزشی آن هستند به دلیل محتوا و برخی آموزه‌های مورد نیاز زندگی است که در قرآن وجود داشته و جلوه‌گری می‌کند.

وی بیان کرد: راه‌های ارتقای معنویت در بین جوانان شناسایی و انتخاب مسیری است که عمل به فرامین قرآن می‌تواند جذابیت آن را افزون‌تر کند.

بحرالعلوم با بیان اینکه دارالقرآن کریم در کنار توسعه و تعمیق آموزش قرآن در سطوح مختلف به پیاده‌سازی این مفاهیم در زندگی اجتماعی نیز توجه جدی دارد، ادامه داد:‌ در همین راستا مسابقات مختلف و محافل و آموزش‌های قرآنی در فضای مجازی، توسعه تعالیم و آموزه‌های دینی از طریق رسانه‌های دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: ‌ما هر چقدر به سمت ارزشمندی و بارور کردن مفاهیم قرآنی حرکت کنیم به همان میزان قادر می‌باشیم بسیاری از اولویت‌ها و کارهای اساسی را با شاخصه‌های ممتاز عملیاتی کنیم که در همین زمینه کارهای فرهنگی و آموزشی در حوزه قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سایه این برنامه‌ریزی‌ها انتظار ما این است که قرآن از مهجوریتی که از آن رنج می‌برده رهایی پیدا کرده و این کلام الهی در رأس کارها و هدف‌گذاری‌های زندگی تمام افرادی باشد که به سعادت اخروی می‌اندیشند/س  

برچسب ها: اردبیل ، موسسه ، قرآنی ، فعال ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.