سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

فرایند برگزاری انتخابات 24خرداد در کهگیلویه وبویراحمد رایانه ای است

معاون سیاسی و امنیتی و رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی فرایند برگزاری انتخابات در روز 24 خرداد 92 به جز ˈشمارش آراء ˈ در این استان به صورت رایانه ای است.

 
ˈغلامعلی رضوانیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: وزارت کشور بر اساس سامانه جامع انتخاباتی خود برای انتخابات 24 خرداد امسال بیش از20 آیتم مشخص کرده که این استان آماده اجرای تمامی آنها به صورت رایانه ای است.
وی امانت داری و قانون گرایی را از مهمترین شاخص های لازم در انتخابات و وظیفه اصلی مجریان دانست وافزود: شرایط و تدابیر لازم برای حضور پرشور و با نشاط مردم در انتخابات 24 خرداد فراهم شده است.
رضوانی از پایان مهلت نام نویسی داوطلبان شوراهای شهر و روستا تا پایان وقت اداری روز یکشنبه اول اردیبهشت92 خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر 800 نفردر سطح استان نام نویسی کرده اند که شهرستان بویراحمد بیشترین تعداد را در دو حوزه شهر و روستا به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه نیازی به مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت و اخذ کد رهگیری نیست، افزود: متقاضیان می توانند در مهلت باقی مانده با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری ها فرایند نام نویسی و عضویت خود برای کاندیدا شدن را اعلام کنند.
وی ابراز داشت: در مجموع 770شورای شهری، روستایی و عشایری دراستان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که دو هزار و 400 نفر عضو اصلی برای این شوراها انتخاب می شوند.
رضوانی تعداد شعب اخذ رای برای برگزاری سه انتخابات شامل ریاست جمهوری ، شوراهای شهر و روستا و خبرگان رهبری در این استان را افزون بر یک هزار و 250 شعبه عنوان کرد و افزود: البته این تعداد شعبه اخذ رای باید به تایید هیات های نظارت بر انتخابات در استان برسد.
رضوانی همچنین از نام نویسی 9 نفر در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری دراین استان خبرداد و افزود: وجود این افراد نشان می دهد که رقابت در انتخابات خبرگان رهبری در استان نیز جدی است.
وی تصریح کرد: با هر گونه تبلیغات زودهنگام درمسیر انتخابات برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.
رضوانی زمان تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا را هشت روز قبل از روز 24 خرداد، تبلیغات خبرگان رهبری را 15 روز و کاندیداهای ریاست جمهوری را نیز 21 روز قبل از روز انتخابات عنوان کرد./س
برچسب ها: انتخابات ، رایانه ، خرداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.