سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رتبه سوم آذربایجان غربی در تنوع مواد معدنی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 52 نوع مواد معدنی در معادن آذربایجان غربی وجود دارد و این استان از نظر تنوع مواد معدنی حائز رتبه سوم کشوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی‌اکبر ظاهری در کارگروه توسعه معدن شهرستان تکاب که با حضور فرماندار تکاب، معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی و جمعی از روسای ادارات ذی‌ربط در اتاق جلسات فرمانداری تکاب برگزار شد، اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های معدنی و راه‌سازی برای بهره‌برداری از معادن امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وی بر ایجاد واحدهای فرآوری تاکید کرد و افزود: در این صورت می‌توانیم از مواد معدنی استخراج شده از معادن در داخل استان بهره برده و با فرآوری این مواد به اقتصاد استان کمک کنیم.

طاهری با اشاره به اصلاحیه قوانین در زمینه معدن در دو سال اخیر، تصریح کرد: بر اساس قانون، افرادی که صلاحیت فنی دارند، می‌توانند در بخش معدن بیش‌تر فعال باشند.

وی افزود: این امر زمینه اشتغال تعداد زیادی از فعالان بخش معدن و فارغ‌التحصیلان را سبب می‌شود.

طاهری با تاکید بر توجه بیش‌تر به وضعیت معدن کاران، خاطرنشان کرد: معدن کاران در معرض خطرات جانی متعددی هستند که با ایمن‌سازی محیط می‌توان میزان این آسیب‌ها را کم کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به وجود ظرفیت‌های معدنی در تکاب اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری اصولی از این منابع می‌توان گام موثری در بهره‌برداری از معادن برداشت.

طاهری با اشاره به معادن موجود در استان، اظهار داشت: در حال حاضر 52 نوع مواد معدنی در معادن آذربایجان غربی وجود دارد و این استان از نظر تنوع مواد معدنی حائز رتبه سوم کشوری است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.