سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

فرهنگ تجلیل از معلم باید به تمام جامعه تسری یابد

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه تجلیل از معلمان نباید تنها به برنامه‌های معمول و هر ساله آموزش و پرورش ختم شود، خواستار تسری «فرهنگ تجلیل» از این قشر به تمامی بخش‌های جامعه شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم عزیزی شنبه‌شب در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جدید افزود: اگر برای توسعه مطلوب افراد موثر و مقتدر می‌خواهیم، باید توجه خود را به آموزش و پرورش معطوف کنیم چرا که این مجموعه زیر بنای رشد و بالندگی هر جامعه‌ است.

وی خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: قطعا هیچ کدام از شما که در مسئولیت‌های مختلف هستید، نمی‌تواند رمز موفقیت خود را جدای از آموزش و پرورش بدانید و به تعبیری همه افراد جامعه در هر شغل و منصب و موقعیتی وامدار نظام تعلیم تربیت و دستگاه عظیم آموزش و پرورش هستند.

استاندار هرمزگان در همین راستا آموزش و پرورش را پایه و اساس همه تحولات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: لذا با این تعابیر باید این نهاد را بستر ساز همه ابعاد توسعه و ذخیره گران‌بهای رشد و پیشرفت جامعه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: باید فرهنگ سازی به گونه‌ای شود که بزرگداشت و تجلیل از معلمان محدود به مجموعه آموزش و پرورش نباشد و این فرهنگ در جامعه غالب شود که برای تجلیل معلم اقشار مردمی و حتی سایر مجموعه‌های اداری غیر آموزش و پرورش پای کار باشند که البته این مهم در بحث تجلیل و بزرگداشت همه مشاغل قابل تسری است.

عزیزی همچنین با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، نقش آموزش و پرورش را در تحقق اهداف این دو راهبرد بسیار خطیر عنوان کرد و بیان داشت: انتخابات به عنوان یکی از مصادیق حماسه سیاسی باید مورد اهتمام همه اقشار جامعه بالاخص خانواده بزرگ فرهنگیان باشد تا شاهد خلق حماسه‌ای بزرگ در این عرصه خطیر باشیم.

وی توصیه کرد: مجموعه آموزش و پرورش باید مراقب باشند تا کسی از این جایگاه برای مقاصد و مصادیق شخصی استفاده نکند و این ظرفیت خرج افراد با هر فکر و سلیقه‌ای نشود.

برنامه‌های روز معلم

مدیرکل آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان نیز در ادامه ضمن مروری بر مصوبات جلسه گذشته، به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اسکان فرهنگیان پرداخت و اظهار داشت: ستاد اسکان مسافران فرهنگی استان تا پایان تعطیلات نوروزی در مجموع 30 هزار و 152 خانوار را در اقامتگاه‌های نوروزی پوشش داد.

احمد آخوندی افزود: این افراد در قالب 199 هزار و 737 نفر و 586 هزار و 912 نفر روز مسافر بودند.

وی همچنین با اشاره به جزییات بزرگداشت مقام معلم یادآور شد: از مجموع شش هزار و 667 معلم واجد شرایط، هزار و 776 نفر در مرحله اول برای انتخاب معلم نمونه برگزیده شدند که پس از رقابت اولیه 418 نفر به مرحله منطقه و شهرستان راه یافتند.

وی ادامه داد: در نهایت 16 برگزیده به مرحله استانی راه یافتند که از این میان یک نفر حائز شرایط معلم کشوری شد.

این مقام مسئول همچنین به بخشی از برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری همایش تجلیل از معلمان استانی، تقدیر از معلمان جانباز و ایثارگر، پیشکسوت، تقدیر از مولفان با محوریت آثار خلیج فارس، حضور در گلزار شهدا و جشن‌ها و آیین‌های مختلف بخشی از برنامه‌های این هفته است که در سراسر استان برگزار خواهد شد.

پیگیری مصوبات جلسه گذشته، ارائه گزارش میزان اخذ عوارض از اجرای مواد مالی قانون شورای آموزش و پرورش در سال 91 (بند 3 ماده 13 و ماده 16 و 18) از دیگر محورهای نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید بود./ج1

برچسب ها: آموزش ، معلم ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.