سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت نفت و گاز پارس 3 قرارداد همکاری امضا کرد/ آغاز عملیات توسعه فاز 11 پارس جنوبی تا یک ماه آینده

شرکت نفت و گاز پارس سه قرارداد همکاری با شرکت های ملی حفاری ایران، پترو ایران و شرکت Deep Sea امضا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا زهیری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سه قرارداد همکاری با شرکت های ملی حفاری ایران، پترو ایران و شرکت ایرانی Deep Sea امضا کرد.
 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس، در مراسم امضای این سه قرارداد، گفت: یکی از این سه قرارداد با شرکت ملی حفاری ایران و به منظور حفاری چهار حلقه چاه در فاز یک پارس جنوبی امضا شد.
 
وی با بیان این که، حفاری چاه های تولیدی در این میدان به دلیل اهمیت این فاز میدان مشترک آغاز شده است، افزود: با حفر این چهار حلقه چاه توسعه ای ظرفیت تولید گاز از فاز یک به 400 میلیون فوت مکعب افزایش می یابد.
 
** آغاز عملیات توسعه فاز 11 پارس جنوبی تا یک ماه آینده
 
زهیری در مورد قرارداد دوم این شرکت نیز گفت: طبق این قرارداد حفاری، ساخت سکو، جکت و خط لوله بخشی از فاز 11 پارس جنوبی به شرکت پترو ایران واگذار شد.
 
وی تصریح کرد: بخش دریا فاز 11 پارس جنوبی از دو قسمت تشکیل شده است و هر بخش آن دارای 11 حلقه چاه، سکو، چهار پایه، مشعل و خط لوله ای به طول 110 کیلومتر است که قرارداد بخش اول فاز 11 پارس جنوبی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 230 میلیون دلار با شرکت پترو ایران منعقد شده است.
 
** شناسایی بستر خلیج فارس توسط یک شرکت ایرانی
 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین در مورد سومین قراردادی که این شرکت منعقد کرده است، گفت: قراردادی نیز با شرکت ایرانی Deep Sea به منظور شناسایی بستر حوزه خلیج فارس امضا شد.
 
وی اضافه کرد: اعتبار این قرارداد همکاری سه میلیون یورو و مدت اجرای آن نیز سه سال خواهد بود./ر
برچسب ها: نفت ، گاز ، پارس ، قرارداد ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.