سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد پس از بازگشت از ونزوئلا در جمع خبرنگاران:

ونزوئلا متحدي بزرگ ايران بوده و خواهد بود

رييس‌جمهور با بيان اينکه ونزوئلا متحدي بزرگ براي ايران بوده و خواهد بود، گفت: در سفر به ونزوئلا اعلام شد که باور داريم که ملت ونزوئلا راه پيشرفت را ادامه خواهد داد و مطمئناً ملت ايران براي هميشه در کنار ونزوئلا و همه ملل استقلال‌طلب حضور خواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد بعد از ظهر امروز (شنبه) پس از بازگشت از سفر به ونزوئلا در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران انتخابات اخير برگزار شده در ونزوئلا را از نتايج حرکت انقلابي هوگو چاوز برشمرد و تصريح کرد: برگزاري اين انتخابات نشاني از نهادينه شدن قدرت مردم در آمريکاي لاتين است ؛ چرا که خيلي ها بودند که دوست داشتند در کشورهايي مثل ونزوئلا انتخابات برگزار نشود و يا اگر رهبري انقلابي همچون چاوز از دنيا رفت، انديشه و باورهاي او نيز با رفتنش محو شود؛ اما مردم ونزوئلا با وجود همه فشارهاي سختي که بر آنها اعمال شد، انتخاباتي با شکوه برگزار کرده و اکثريت آنان به ادامه راه هوگو چاوز راي دادند.

رييس جمهور روابط بين ايران و ونزوئلا را بسيار مستحکم و رو به گسترش توصيف کرد و گفت: سفرهاي متقابل و حضور و اعلام همبستگي رهبران کشورهاي مستقل در مقاطع حساس، تاثير بسيار مهم و آشکاري بر تعميق و گسترش روابط ملت ها با يکديگر دارد و همين عامل باعث تعميق و گسترش بيش از پيش روابط ايران و ونزوئلا شده است.

دکتر احمدي نژاد اظهار اميدواري از اينکه رسانه ها صحنه هاي ابراز احساس و علاقه مردم ونزوئلا را که نمايشي از عمق صميميت و محبت مردم اين کشور به ايران بود، را به تصوير بکشند، اضافه کرد: نزديکي و صميميت دو ملت و رهبران دو کشور در سفر به ونزوئلا، در شعارها و ابراز احساسات مردم اين کشور متبلور شده بود.

رييس جمهور اظهار داشت: ونزوئلا متحدي بزرگ و وفادار براي همه ملت هاي انقلابي از جمله ايران بوده و پس از اين نيز خواهد بود.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اينکه در انتخابات اخير ونزوئلا حتي رقباي آقاي چاوز نيز به نوعي شعار ادامه راه وي را سر مي داده اند، تصريح کرد: معناي اين مطلب آن است که اکثريت مردم ونزوئلا جهت گيرهاي آقاي چاوز را تاييد کرده اند و اين نشان مي دهد که روابط خوب ايران و ونزوئلا ادامه خواهد داشت.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اينکه در سفر به ونزوئلا اعلام کردم ونزوئلايي ها ملت بزرگي هستند که قدرت تشخيص خوبي دارند و هر چه را انتخاب کردند بايد مورد احترام همه باشد و مورد عمل قرار گيرد، خاطر نشان کرد: در سفر به ونزوئلا اعلام شد که باور داريم، ملت ونزوئلا راه پيشرفت را ادامه خواهد داد و مطمئنا ملت ايران نيز براي هميشه در کنار ونزوئلا و همه ملل استقلال طلب و عدالت خواه حضور خواهد داشت.

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه در کنار شرکت در مراسم تحليف رييس جمهور جديد ونزوئلا ملاقات‌هاي کوتاهي نيز با رهبران برخي کشورها داشتيم ، گفت: هر چند اين ديدارها کوتاه بود اما در همان فرصت کوتاه روابط دوجانبه را مورد بررسي قرار داديم و علاوه بر دعوت از رهبران اين کشورها براي سفر به ايران دعوت‌هاي متقابلي نيز از ما صورت گرفت و در برخي موارد که نياز به تاکيد داشت ، تاکيد لازم صورت گرفت.

رييس‌جمهور با اشاره به حضور خود در مراسم برگزار شده براي درگذشت هوگو چاوز و اعمال همبستگي با ملت ونزوئلا و آرمانهاي او خاطر نشان کرد: ديروز نيز در جشن تحليف رييس جمهور جديد اين کشور شرکت کرديم تا در شادي پيروزي ملت هاي مستقل شريک باشيم .

دکتر احمدي‌نژاد درباره کيفيت اين سفر و اينکه آيا روابط ايران و ونزوئلا پس از هوگو چاوز به قوت سابق ادامه خواهد يافت، گفت: ونزوئلا امروز پرچمدار دور جديد حرکت انقلابي در آمريکاي لاتين با بهره گيري از تجارب 400 ساله مبارزات استقلال طلبانه ملت هاي اين منطقه است و يک موج عظيم مردمي براي کسب عزت و استقلال در آمريکاي لاتين شکل داده است.

رييس جمهور با بيان اينکه اين مطالبه و موج مردمي به طور ذاتي با انقلاب اسلامي ملت ايران همبستگي و سنخيت دارد، افزود: بر اساس اين نزديکي صميميت ويژه‌ايي بين مردم ايران و ملت هاي آمريکاي لاتين وجود دارد.

احمدي نژاد با تصريح به اينکه حق اين است که بگوييم آقاي چاوز کار بسيار بزرگي انجام دادند، اظهار داشت: پيش از آقاي چاوز هر رهبر انقلابي که پرچم عزت طلبي و استقلال خواهي در منطقه آمريکاي لاتين به دست مي گرفت ، قبل از آنکه حرکتش شکوفا شده و به سرانجام برسد، بدست استکبار جهاني سرکوب شده يا کشته مي شد ، در نتيجه حرکت او ناکام مي ماند اما آقاي چاوز با ايمان ، ايستادگي و هوشمندي بي نظير خود ايستادگي کرد و قيام خود را به پيش برد و امروز شاهد آن هستيم که نهالي که او کاشت به بار نشسته و به درخت تنومندي تبديل شده است .

رييس جمهور اظهار داشت: مي خواهم در اينجا از همه مبتکرين ، خلاقان ، کارآفرينان و سرمايه گذاران، دعوت کنم تا در عرصه خوبي که در نتيجه توافقات بين ايران و کشورهاي آمريکاي لاتين صورت گرفته است از فرصت و فعاليت‌هاي خوبي که به وجود آمده براي ظهور، بروز و تحکيم روابط دو جانبه استفاده کنند و در کنار آن به مردم آمريکاي لاتين که به جرات مي توانم بگويم جزء مظلومترين ملت هاي جهان هستند، خدمت کنند.

احمدي نژاد با اشاره به تکرار اين موضع از سوي مقامات آمريکايي مبني بر اينکه آمريکاي لاتين حياط خلوت ايالت متحده است، تصريح کرد: اين حرفها و مواضع گواه خباثت آمريکايي ها در قبال ملل آمريکاي لاتين بوده و توهين به مردم اين منطقه است و در مقابل چنين رويکردهايي، ملل مستقل و عدالت طلب جهان بايد در کنار يکديگر قرار گيرند تا با هم در مسير پيشرفت با سرعت بيش از پيش حرکت کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.