سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان /

نباید از امکانات رسانه های متعلق به بیت المال برای نامزد خاص استفاده شود

انتظار است رسانه های جمعی با درک صحیح شرایط فوق العاده حساس کشور ،همه ظرفیت خود را به مشارکت حداکثری مردم معطوف و با تبیین معیارهای انتخاب نامزد اصلح، راه را برای خلق حماسه سیاسی ماندگار مردم هموار کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ،دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان این مطلب در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان کرمان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت های عرضه خدمات اینترنت برگزار شد ، افزود: رسانه‌های جمعی به عنوان مهمترین ابزار و ظرفیت هدایت افکار عمومی برای تولید فضای سالم انتخاباتی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

یدالله موحد افزود : باید از تمام ظرفیت و توانایی رسانه ها برای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور ، نشاط و شعف انتخاباتی بهره برد.

وی تصریح کرد: مطالبه مقام معظم رهبری خنثی سازی توطئه های معاندین و دستگاههای تبلیغاتی دشمن و کمک به خلق حماسه ای ماندگار در عرصه سیاسی کشور است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه هر حرکت ملی و اقدام سرنوشت‌ساز الزامات و بایدها و نبایدهایی را به همراه دارد، گفت: ملت ایران و مسئولان به علت تکثر برگزاری انتخابات از تجربیات ارزشمندی برخوردارند.

موحد خاطرنشان کرد: فعالیت سایت‌ها و رسانه‌های طرفدار نامزدها باید در چهارچوب نظام باشد و در بیان مطالب به قانون اساسی ، امام راحل و رهبرمعظم انقلاب پایبند باشند و مرزهای خود را با دشمن به طور واضح مشخص کنند.

وی بر لزوم صداقت در اطلاع رسانی تاکید وتصریح کرد: در رفتارها و گفتارهای مرتبط با انتخابات باید حفظ صداقت، خدمات و دستاوردهای نظام و انقلاب منعکس شود.

این مقام قضایی پایبندی به امنیت ملی را از موضوعات مورد توجه دستگاه قضایی برشمرد و افزود: باید تلاش شود همه به امنیت ملی پایبند باشند تا فضایی آرام برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

موحد انصاف و مروت در تبلیغات انتخاباتی را مهم دانست و گفت: نباید برای اثبات نامزد مورد حمایت خود اقدام به نفی و یا هتک حرمت دیگر نامزدها انجام شود.

وی تصریح کرد: بیان واقعیت، انتظاری است که مردم از رسانه‌ها دارند و رسانه‌ها باید از مخدوش کردن وجهه کشور و ذهن مردم پرهیز کنند و در برابر رفتارهای ظالمانه انتخاباتی بایستند.

این مقام مسئول ادامه داد: نباید اختلاف نظرها را به تنازع و درگیری کشاند و نباید به وعده‌های غیرعملی نامزدها دامن زد، چرا که نامزدها به طور معمول به شعارهای جذاب و اما بعضاً غیرقابل اجرا متوسل می‌شوند.

موحد با اشاره به اینکه بهره‌گیری از بیت‌المال برای نامزدهای خاص خلاف قانون است، عنوان کرد: بعضی از سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی و سایبری متعلق به بیت‌المال است و نباید از امکانات این رسانه‌ها برای نامزد خاص استفاده شود.

وی گفت: پرهیز از قرار دادن انتخابات به عنوان ابزار قدرت‌طلبی ضروری است و به فرموده رهبرمعظم انقلاب باید بعد از انتخابات بحث دل‌آزار "برنده و یا بازنده بودن" را کنار بگذاریم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان مواردی مانند جعل رایانه‌ای، اخلال در انتخابات، اقدامات علیه عفت و اخلاق عمومی را از جمله جرایم انتخاباتی رسانه‌ها اعلام و تاکید کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات به همکاری رسانه‌ها نیاز داریم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.