سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني:

باید برای قشرهایی که هنوز انسی با افکار شهید مطهری پیدا نکرده‌اند، فکری کنیم

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ما باید برای قشرهایی که هنوز انسی با افکار شهید مطهری پیدا نکرده‌اند فکری کنیم ، گفت: زمینه‌های جذب آرا و اندیشه‌های شهید مطهری باید برای سنین مختلف فراهم شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس ، علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: استاد یک مبانی خیلی قوی در آثارشان رعایت کردند. مبانی ایشان در مسائل اسلامی پایه است و قرائت ایشان از مسائل اسلامی با همه وجوهش دقیق است. آنجایی که لازم است بحث فقهی دارد ، در جای دیگر بحث فلسفی و در جایی هم بحث تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد بزرگداشت استاد مطهري ، رونق‌بخشی فکر اين شهید بزرگوار در طول سال را باعث می‌شود، تصريح كرد: ما باید برای قشرهایی که هنوز انسی با افکار شهید مطهری پیدا نکرده اند فکری کنیم ، زیرا فعالیت‌های ما باید باعث ایجاد جاذبه‌هایی در سطح جامعه شود که افراد مختلف را به سوی خود بکشاند و باید برای سنین مختلف زمینه‌های جذب آرا و اندیشه‌های شهید مطهری را فراهم کنیم.

لاریجانی افزود: این اشتیاق در نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور وجود دارد که برای گسترش فکر شهید بزرگوار استاد مطهری اهتمام می‌کنند و از گذشته تاکنون به دلیل قرابتی که مشی همه دستگاه‌ها با فکر شهید مطهری داشته و نیازی که جامعه به تفکر آن استاد شهید داشته و دارد این اهتمام کار پسندیده و لازمی بوده است.

لاریجانی ادامه داد: ادبیات نوشتاری استاد مطهری به گونه‌ای بود که یک جوان دانشگاهی به راحتی این کتاب‌ها را بخواند و بفهمد و از طرفی هم آثار فلسفی پیچیده‌ای برای متخصصان دارد که قابل فهم برای همه نبوده و نیاز به تحلیل و تفسیر توسط استادان دارد.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که برگزاری آیین سالگرد شهادت استاد مطهری به انتخابات سال 92 نزدیک است، باید دقت شود تا افکار و بیانات ایشان که کاملاً زیربنایی و اسلامی است ورای دسته‌بندی‌های سیاسی قرار گیرد.

رئیس مجلس در پایان به اعضای ستاد تاکید کرد که در برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری روی سطح مقالات تاکید شود و از عالمان فرهیخته و آشنا به آثار ایشان دعوت به عمل آید.

در ابتدای این دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری به بیان برنامه‌های سال 92 مراسم سالگرد پرداختند و خبر از رونمایی از سایت جامع شهید مطهری ، برگزاری جشنواره شعر گل‌واژه‌های مطهر و چاپ کتاب اشعار نسل جوان در مورد استاد مطهری و برگزاری جلسات سخنرانی با دعوت از استادان به نام دادند.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.