سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار موشک در اردن براي حمايت از رژيم صهيونيستي

کارشناس نظامي سوري ضمن غيرقابل قبول خواندن اعزام نيروهاي آمريکايي به اردن و استقرار سامانه موشکي پاتريوت در اين کشور تاکيد کرد هدف از استقرار اين موشک ها حمايت از رژيم صهيونيستي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ ترکي حسن در گفتگويي با اين شبکه درباره بيانيه جبهه عمل اسلامي اردن مبني بر مخالفت با حضور نيروهاي بيگانه در خاک اردن و درخواست از دولت اين کشور براي بازنگري در اين امر و اين که آيا بحران سوريه به حضور نيروهاي آمريکايي در اردن نياز دارد و چرا آمريکا مي خواهد از طريق اردن به مخالفان سوري کمک کند گفت: با وجود آنکه در خصوص بحران سوريه با جبهه عمل اسلامي اردن اختلاف نظر داريم ولي موضع اين جبهه را درباره حضور نيروهاي بيگانه در اردن مي ستاييم. آمريکا پيش از اين نيز شماري نيرو در اردن داشت و نيروهايي که تصميم دارد به اردن اعزام کند به نيروهاي قبلي افزوده مي شوند. 

وي ادامه داد: نيروهايي که آمريکا تصميم دارد به اردن اعزام کند نيروهاي عادي نيستند بلکه عناصر مراکز فرماندهي و کنترل هستند که زمينه را براي حوادث احتمالي که ممکن است درآينده روي دهد آماده مي کنند. 

وي افزود: در خصوص استقرار موشک هاي پاتريوت در اردن نيز بايد بگويم مگر هم اکنون خطري اردن را تهديد مي کند که ايجاب کند نيروهاي خارجي به اين کشور اعزام شوند. اگر چنين خطري وجود دارد اين خطر از کجا ناشي مي شود. سوريه هيچ گونه نيت سوئي عليه اردن ندارد بلکه برعکس اکنون سوريه است که از رفتار اردن در قبال بحران خود متضرر مي شود. تا آنجا که ما مي دانيم اسرائيل نيز فعلا تصميمي عليه اردن ندارد و ديگر کشورهاي همسايه اعم از عراق و عربستان نيز کاري با اردن ندارند در نتيجه اعزام دويست نيروي آمريکايي به اردن اقدامي غيرمنتظره و غافلگيرکننده است. 

وي در ادامه به موضع آمريکا در قبال جبهه النصره اشاره کرد و افزود: آمريکا با جبهه النصره نمي جنگد بلکه به صورت مستقيم يا غيرمستقيم از آن  حمايت مي کند. همان چيزي که قبلا در افغانستان شاهد آن بوديم اکنون در سوريه اتفاق مي افتد. کاري که آمريکا در افغانستان با آموزش مجاهدان افغان و تجهيز آن به سلاح انجام داد اکنون در سوريه انجام مي شود چه به صورت مستقيم يا به صورت غيرمستقيم. 

وي ادامه داد: اردني ها معمولا هميشه سياستي ابهام آميز در پيش مي گيرند و به عبارت ديگر در را نيمه باز نگاه مي دارند. عبدالله النسور نخست وزير اين کشور دو روز پيش اعزام دويست نيروي نظامي آمريکايي به اردن را تکذيب کرد و ديروز يکي از مقامات اين کشور اعزام اين نيروها را به اردن تاييد کرد و گفت اين نيروهاي در چارچوب همکاري هاي نظامي دو کشور اعزام مي شوند. چنين سياستي نادرست است. نيروهاي آمريکايي به هر جا که بروند ويراني و نابودي را با خود به ارمغان مي برند. ما از دويست يا پانصد نيروي آمريکايي نمي هراسيم. 

وي در ادامه در واکنش به سخنان يکي از مقامات اردني که گفته است نيروهاي آمريکايي براي آموزش نيروهاي اردني براي مقابله با سلاح هاي کشتار جمعي به اردن اعزام مي شوند گفت: من خودم ارتشي بودم. عمر ارتش اردن به اندازه عمر اين کشور است. در جهان هيچ ارتشي وجود ندارد که پنجاه يا شصت سال پس از تشکيل خود به فکر آموزش مقابله با سلاح هاي کشتار جمعي بيفتد بنابراين غيرقابل قبول است که ارتش اردن اکنون به اين فکر افتاده باشد. 

وي افزود: اگر کسي تصور کند استقرار موشک هاي پاتريوت براي مقابله با موشک هاي سوريه و حمايت از اردن صورت مي گيرد سخت در اشتباه است. اردن در حالي خواستار استقرار اين موشک ها مي شود که سوريه هيچ خصومتي با اين کشور ندارد و تصميمي براي حمله به اين کشور ندارد بنابراين هدف از استقرار اين موشک ها حمايت از اردن نيست بلکه حمايت از اسرائيل است. اين موشک ها بخشي از سامانه اي است که در لهستان، جمهوري چک و ترکيه مستقر شده است. 

                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اردن ، حمایت ، صهیونیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.