سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

عقد قرارداد با 10 کارخانه چای سازی

در آستانه بهره برداری از باغ های چای ، سازمان چای کشور آمادگی خود را برای عقد قرارداد با کارخانه داران چای سازی استان های گیلان و مازندران اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رئیس سازمان چای گفت : همزمان با شروع فصل بهار ، با 10 کارخانه چای سازی قرارداد امضاء شده تا این کارخانه ها برگ سبز چای کشاورزان را خریداری کنند.

علی محرر با اشاره به اینکه 150 کارخانه چای فعال در استان های گیلان و مازندران کار عمل آوری و تبدیل برگ سبز چای به چای خشک را بر عهده دارد از تمامی واحدهای چای سازی خواست برای دوره بهره برداری سال 92 نسبت به عقد قرارداد با سازمان چای اقدام کنند.

وی آغاز برداشت برگ سبز چای را از اردیبهشت ماه اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی برای نخستین بار در سال جدید ، یکی از چایکاران شهرستان لنگرود، حدود 50 کیلوگرم برگ سبز چای از باغ خود برداشت کرده است.

رییس سازمان چای یادآور شد: در فصل زراعی گذشته، 110 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 506 میلیارد ریال برداشت که از این مقدار برگ سبز چای، 25 هزار تن چای خشک تولید شد.

رئیس سازمان چای کشور افزود: با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات سال ۹۱ چایکاران تا دوم اردیبهشت ماه، پرونده مطالبات پارسال کشاورزان چایکار بسته می شود .

حدود 60 هزار خانوار چایکار استان های گیلان و مازندران تولید این محصول را در 32 هزار هکتار باغ چای برعهده دارند. / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.