سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همايش جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي مطرح شد

حمايت از علیرضا زاکانی به عنوان کاندیدای انتخاباتي/ تشکيل کارگروه‌هاي تخصصي در تمامي حوزه‌ها

سخنگوی اقتصادی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی گفت: جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی طی بررسی معیارهای رئیس‌جمهور آینده به این جمع‌بندی رسید که زاکانی از ظرفیت بالایی برای عهده دار شدن مسئولیت برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، نخستین جلسه مطبوعاتی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی "الیاس نادران"، "مجتبی شاکری"، "زهره الهیان"، "رضا روستا‌آزاد" و "نادعلی" برگزار شد.

شاکری سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در این نشست خبری اظهار داشت: مجموعه تشکیل‌دهنده جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی منظومه‌ای از افرادی نظیر نخبگان علمی، هنری، سیاسی، اصحاب رسانه و افرادی که به واقع آزمون خود را در دفاع مقدس از جمله رزمندگان و جانبازان پس داده‌اند است.

وی در ادامه بیان کرد: در جلسات جبهه حماسه‌سازان طی بررسی شرایط جامعه، شرایط تاریخی را بسیار حساس می‌دانیم و معتقدیم شرایط داخلی ظرفیت‌های بسیاری را در خود دارد که بتوانیم مدیریت جهان را رقم بزنیم.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مردم ایران در شرایط تهدید و تحریم حماسه آفریدند، گفت: در شرایط تهدید و تحریمی که به مردم اعمال شده است می‌بینیم که یک حماسه بزرگ و جدی رقم خورد که تمام سناریوهای دشمن برهم ریخت و مردم واکنشی را به نمایش گذاشتند که در عرصه سیاست موجب حیرت آنهایی که خواستار انفعال ملت ایران بود، شد و لذا ما ظرفیت‌های بسیاری را داریم که متناسب با آنها باید این حماسه رقم بخورد.

سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه‌سازان با اشاره به ملاک‌های مورد نظر این تشکل بیان کرد: ولایت‌مداری در جایگاه ریاست‌جمهوری بسیار مهم است و نظامی که ستون فقرات آن با پدیده‌ای به نام ولایت فقیه شکل گرفته است، بايد رئیس‌‌جمهور آن نزدیک‌ترین ویژگی را با رهبر معظم انقلاب دارا باشد و در ساخت و بافت وجودی آن با ولایت سازگاری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید با ولایت هماهنگی داشته باشد و نخواهد از این ویژگی استفاده ابزاری کند گفت: برخی افراد برای اینکه ولایت‌مداری را به نوعی با ادبیات وهن‌آمیز در‌آمیزند ادبیات آقا اجازه را مطرح کردند که بنای آن فاصله‌گیری رئیس‌جمهور از جایگاه بلند و عنصر مشروعیت نظام ولایت فقیه بود.

شاکری معیار دیگر یک رئیس جمهور اصلح را سلامت اعتقادی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: ما دارای نظام دینی هستیم که اندیشه‌های آن ارتباط با عمق مبانی اسلامی دارد و کسی که در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد باید در رقابت‌ها، رقابت اخلاقی و دوستانه را پیش بگیرد تا بتواند اخلاق‌مداری دینی را به نمایش بگذارد.

وی افزود: ویژگی دیگر رئیس جمهور آینده این است که فرهنگ بسیجی ساده زیستی پرکاری و کم خواهی داشته باشد و برای گذر از پیک تاریخی نیازمند شجاعت مثال نزدنی هستیم و کسانی که این خصوصیات را نداشته باشند، نمی‌توانند پرچمداری ملت ایران را بکنند.

وی در تصریح معیار دیگر مدنظر جبهه حماسه سازان بیان کرد: چهره‌ای که دارای روحیه تحول و شناخته شده در بین سیاسیون و همچنین تولید‌کننده فکر سیاسی باشد از آن پیروی می‌کنیم.

شاکری تأکید کرد: ثبات قدم در مراحل مختلف حائز اهمیت است و کسانیکه نمره بالایی در اخلاق و رفتار خود نداشته‌اند، نمی‌توانند در عرصه رقابت انتخاباتی خرداد حضور پیدا کنند.

سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه‌سازان خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آتی باید بتواند در رابطه با فساد و مقابله با فتنه پرچم‌داری کند.

در ادامه این نشست خبری الیاس نادران سخنگوی مباحث اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: سیر تحولات نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری بنا به راهبرد کلی نظام طراحی شده که امسال را سال حماسه اقتصادی در کنار بحث مهم حماسه سیاسی مطرح کردند.

نادران افزود: بحث حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی منفک از هم نمی‌بینم بلکه این دو مبحث دو وجهه از یک پدیده هستند که باید محقق شوند و این دو بال با همدیگر امکان تعالی را برای ملت ایران محیا می‌کنند.

سخنگوی مباحث اقتصادی جبهه‌حماسه سازان با اشاره به اینکه حماسه سیاسی و اقتصادی در حوزه داخلی و خارجی موضوعیت دارند گفت: جبهه حماسه‌سازان از جمله افرادی تشکیل شده که بنا به اقتضای شرایط گردهم آمده‌اند و بنا دارم پاسخگو واجابت فرمایشات مقام معظم رهبری باشم.

وی در تشریح عملکرد جبهه حماسه سازان گفت: آسیب شناسی‌هایی در حوزه اقتصادی و نشست‌های مختلف صورت گرفته و از نظر ما کسی که بخواهد سکان داری حوزه اجرایی کشور را برعهده بگیرد حتما باید دارای مقتضیاتی باشد که مجموعه آنها به گفته مقام معظم رهبری علاوه بر داشتن نقاط قوت نسبت به دولت قبلی نقاط ضعف را نیز نداشته باشد.

نادران با تأکید بر سلامت اطرافیان رئیس جمهور آتی اظهار داشت: سلامت اطرافیان رئیس جمهور نزدیکان و خانواده وی بسیار اهمیت دارد و در دوره‌های گذشته شاهد آن بودیم که رئیس‌جمهور از تأثیر و تعلقی که از اطرافیان خود داشت آسیب‌هایی را متوجه جامعه ساخت.

وی با تأکید بر قانون مدار بودن رئیس جمهور آتی کشور بیان کرد: علاوه بر قانون مدار بودن، شجاع و قاطع بودن نیز ملاک است و تمکین و قانون‌مداری کشور و عدم اعمال تشخیص‌های فردی از قانون باید رعایت شود و تشخیص‌های فردی به مدیریت کشور آسیب وارد می‌کند بخصوص افرادی که اداره کلان کشور را برعهده دارند.

وی همچنین افزود: رئیس‌جمهور باید در مباحث اقتصادی شیوه‌های رفتاری کارکردی و سابقه اجرایی داشته باشد.

سخنگوی مباحث اقتصادی جبهه حماسه سازان در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: آنچه در مبارزه با مفاسد‌اقتصادی شاهد هستیم این است که افراد شعارهایی را مبنی بر مقابله و مبارزه با این پدیده سرمی‌دهند اما در بحث اجرایی و قضایی قانون‌مداری در وظایف خود ندارند و رئیس‌جمهور آینده باید کسی باشد که در مبارزه با مفاسد اقتصادی سابقه عملی داشته باشد.

نماینده مجلس با اشاره به گفته مقام معظم رهبری مبنی براینکه کسی که مسئولیت اجرایی را برعهده می گیرد بايد توان مدیریت کشور را داشته باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه شاخص‌هایی که برشمردیم جبهه‌حماسه سازان به این جمع‌بندی رسیدند که علیرضا زاکانی این ظرفیت را در وجوه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و سوابق وی نشانگر این است که اگر تصویب شد مسئولیت ریاست‌جمهوری را بپذیرد شانه خالی نمی‌کند لذا شاهدیم که وی چنین مسئولیتی را پذیرفت و حاضر نشد در عرصه انتخابات حضور پیدا کند.

گفتنی است علیرضا زاکانی امشب در حسینیه دو‌کوهه میدان شهدا به طور رسمی اعلام کاندید‌اتوری می‌کند.

در ادامه رضا روستاآزاد سخنگوی علمی فناوری جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در نشست خبری اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که در دهه چهارم انقلاب به نام دهه پیشرفت و عدالت با همان اصالت پیش می‌رویم.
 
وی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری پدیده مهمی است که همه آحاد ملت با شدت و جدیت این موضوع را دنبال می‌کنند و رئیس‌جمهور بعد از مقام معظم رهبری تاثیرگذارترین مقام کشور است و بایستی عنایت داشته باشیم که این مقام پرزحمت را کسانی که بسیجی‌وار از آسایش و خانواده و منافع خود می‌گذرند، می‌توانند حضور پیدا کنند.  
 
روستا آزاد اظهار داشت: برای کاندیداتوری ریاست جمهوری افرادی که حضور پیدا کردند شایستگی دارند و البته با گزینه‌ها و معیارهای بررسی شده برخی شایسته‌تر هستند.
 
سخنگوی علمی فناوری جبهه حماسه‌سازان در تصریح معیارهای یک رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبیعی است که رئیس‌جمهور باید یک رجل سیاسی باشد اما سیاسی بودن با سیاست‌زده بودن فرق دارد و شاخصی که یک سیاستمدار را از سیاست‌زدگی دور می‌کند اخلاق و فرهنگ است.  
 
وی با اشاره به گفتگوی امام (ره) در اوایل انقلاب ادامه داد: حضرت امام در گفتگویی بیان کردند اگر سیاست به معنی کار غیراخلاقی و خلاف باشد به آن قائل نیستیم، لذا سیاست به عنوان تدبیر و اقتدار در جامعه برای مصلحت عمومی جامعه با حفظ حدود و ارزش‌های اسلامی، انسانی، در قالب فرهنگی شاخص بسیار مهمی است و سیاستمداری که می‌خواهد سکاندار جامعه باشد باید از نظر اخلاقی نیز شایستگی لازم را دارا باشد.
 
روستاآزاد تاکید کرد: شاخصه‌ اخلاق‌مداری در دکتر زاکانی به چشم می‌خورد.
 
سخنگوی علمی فناوری جبهه حماسه‌سازان با اشاره به معیار علم و دانش در رئیس‌جمهور آتی بیان کرد: علم و دانش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در جامعه ما دانش‌بنیان بودن برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله پیش‌بینی شده و ما باید براساس دانش‌های بنیانی و به دور از حرکات ناپخته به اهداف خود تحقق بخشیم.  
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن برشمردن ویژگی‌های زاکانی به عنوان گزینه‌ مورد حمایت جبهه حماسه‌سازان عنوان کرد: زاکانی متخصص پزشکی هسته‌ای‌ و بسیار باهوش و توانمند است و امیدوارم حرکتی که تحت لوای مدیریت وی در چهار سال آینده رقم می‌خورد بر پایه دانش باشد.  
 
وی با بیان اینکه جبهه حماسه‌سازان در همه حوزه‌ها کارگروه‌هایی را تشکیل داده است، اظهار داشت: با استناد به اسناد بالادستی، قانون اساسی، سندچشم‌انداز 20 ساله و تجربه دانشمندان در صحنه عمل، امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مدیریتی را برای کشور تدوین کرده و مدیران هم این برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنند.  
 
روستاآزاد با تاکید بر توجه به خرد جمعی و کار تشکیلاتی افزود: خرد  جمعی و کار تشکیلاتی و استفاده از نخبگان در عرصه‌های مدیریتی کشور بسیار حائز اهمیت است و افرادی که تجربه کار عملی داشتند می‌دانند زمانی که مدیری در دور کاری قرار می‌گیرد در مواقعی استفاده از ظرفیت‌ها را فراموش می‌کند و خود را عقل کل می‌پندارد و این ویژگی بسیار مهم است که رئیس‌جمهور بتواند به صاحبان فکر و نخبگان توجه داشته باشد و به صورت سیستمی و ساختاری از آنها استفاده کند.  
 
سخنگوی علمی فناوری جبهه حماسه‌سازان خاطرنشان کرد: مسال علمی، فرهنگی، حرکت دانش‌بنیان که شایسته این ملت بزرگ است باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و آن گونه که جبهه حماسه‌سازان به جمع‌بندی رسیدند دکتر زاکانی گزینه شایسته‌ای است که اگر مورد رای مردم قرار گیرد می‌تواند با استفاده از تیم و کادر تخصصی مسائل کشور را مدیریت کند.  
 
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.