سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلاي معطر ايران در کاشان به نمايش در مي آيد

تور یک روزه ايرانگردي با پیاده روی سبک و دیدار از جاذبه هاي شهر کاشان- نياسر برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تور یک روزه کاشان، جمعه 13 اردیبهشت ماه 92 برگزار مي شود، در طول اين سفر مي توانيد از مراسم گلابگیری و جاذبه های شهر کاشان و نیاسر بازديد کنيد.

سرخ گل ايران يا گل محمدي (نام علمی: Rosa damascena) نام نوعی گل رز است که از آن گلاب می‌گیرند اين گل از خانواده Rosaceus و قسمت قابل مصرف آن گلبرگ و ماده موثر آن تانن است.

به استناد منابع مختلف و طبق نظر اكثر كارشناسان زيست گياهي گل محمدي از ابتدا در ايران پرورش يافته و از اين كشور به ديگر نقاط جهان منتقل شده است.
 
اين گل گذشته از آن كه سر دسته تيره مهمي از گياهان است از نظر ساختمان، رنگ و عطر گلهايش كاملترين نوع گل بوده و تاكنون هيچ يك از جنس‌ها و نژادهاي متنوع گياهان در تنوع و تكامل به پاي اين گل نرسيده است.

گل محمدي يا طلاي معطر در نشست مورخ 22/9/1374 كه با حضور رياست انجمن باغباني ايران و شماري از استادان دانشگاه‌هاي ايران برگزار گرديد، گل سرخ محمدي با ويژگيهاي مذكور به عنوان گل ملي كشور تاييد و برگزيده شد.

با توجه به شرایط آب و هوایی، برداشت گل محمدی از گلستان ها در اوايل اردیبهشت تا اوايل تیرماه می‌باشد و در هر منطقه مدت زمان باز شدن گلها ۳۰-۲۰ روز طول می‌کشد .

مناطق مورد کشت گل محمدی اغلب مناطق کوهپایه‌ای و اقليم خشک و نیمه خشک با تابستان های معتدل و خشک و زمستان های سرد می‌باشد.

در حال حاضر کشت گل محمدی در ۱۴ استان کشور از جمله  کاشان، دهستان لاله‌زار کرمان، داراب فارس و آذربایجان شرقی صورت مي پذيرد.

شهرستان کاشان به دلیل قدمت تاریخی در کاشت و فرآوری گل محمدی وبرگزاری آئین جشن برداشت گل و تولید گلاب و عرقیات بعنوان پایتخت گل و گلاب و اسانس کشور مشهور می باشد که این امر موجب جذب 7 میلیون گردشگر داخلي و خارجی جهت بازدید از گلستانها و مراکز گلابگیری سنتی و صنعتی شده است.

قيمت اين تور؛ ايرانگردي با پیاده روی سبک و دیدار از جاذبه هاي کاشان-نياسر 41 هزار و 900 تومان است که به علاوه 5% ارزش افزوده مبلغ قابل پرداخت به 439.950 ریال مي رسد.

وسیله نقلیه رفت و برگشت متناسب با تعداد نفرات، صبحانه در رستوران، عصرانه و راهنمای طبیعت گردی، بیمه از جمله خدمات اين تور مسافرتي است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره تلفن 66902680 (10 خط) تماس حاصل فرمایید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.