سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي‌حسيني:

اعضای شورای امنیت به‌زودی ناچار به عقب‌نشینی در برابر ايران خواهند شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای عضو شورای امنیت می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحرافی ندارد و توانمندی علمی و تکنولوژیک ایران روزبه روز در حال پیشرفت است؛ به زودی روزی می‌رسد که این کشورها در مقابل تکنولوژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کم بیاورند.

سيد حسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار نظر 5 کشور عضو شورای امنیت در مورد فعالیت هسته‌ای ایران گفت: هدف از این‌گونه اظهار نظرها این است که جمهوری اسلامی ایران را در افکار عمومی و همین طور قضاوت نهادهای بین‌المللی به عنوان کشوری که به دنبال سلاح هسته‌ای است، قرار دهند.
 
وی با اشاره به این مطلب که این کشورها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحرافی ندارد و توانمندی علمی و تکنولوژیک ایران روزبه روز در حال پیشرفت است ادامه داد: به زودی روزی می‌رسد که این کشورها در مقابل تکنولوژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کم بیاورند و به همین جهت سعی می‌کنند به هر بهانه‌ای نشان دهند جمهوری اسلامی هم مانند کره شمالی در جهت تولید سلاح هسته‌ای در حرکت است.
 
نقوی حسینی با بیان این مطلب که کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هدفشان این است که فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را آلوده نشان دهند، تصریح کرد: این کشورها قصد دارند افکار عمومی جهان را علیه فعالیت هسته‌ای ایران دچار تردید کرده تا بتوانند از اهرم‌های بین‌المللی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بهره ببرند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر این کشورها واقعاً نگران رواج سلاح‌های هسته‌ای هستند و نمی‌خواهند سلاح هسته‌ای وجود داشته و یا افزایش پیدا کند با رژیم صهیونیستی که سلاح هسته‌ای داشته و تحت انتظام هیچ نهاد و قانون بین‌المللی نیست مقابله کنند.
 
نماینده ورامین در پایان اظهار داشت: هدف این کشورها جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای نیست، بلکه قصد جلوگیری از پیشرفت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشورهای مستقلی چون ایران را دارند.

گفتنی است به نقل از واشنگتن‌پست، پنج کشور عضو شورای امنیت، با اشاره به آن‌چه مقاومت مکرر ایران و کره شمالی در مقابل تحریم‌های سازمان ملل خوانده‌اند، این دو کشور را "تهدیدات جدی" برای امنیت هسته‌ای جهان دانسته‌اند.

در بیانیه این پنج کشور آمده است: آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه فوریه و «پیگیری مستمر فعالیت‌های مشخص هسته‌ای» از سوی ایران، بزرگ‌ترین تهدیدات علیه معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.