سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

بدرقه درِ حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) در شيراز

درِ حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) امروز در میان استقبال پرشور مردم شیراز بدرقه شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت : 2 درحرم در ابعاد 60.2 در 30.3 از جنس چوب ساج به عنوان چوب اولیه و چوبهای عناب، فوفل و نارنج ساخته شده و همچنین هنرمندان شیرازی با هنر گره کاری و مشبک کاری روی در ها را تزئین کرده اند.
شجاعی در حاشیه مراسم بدرقه مردمی از درهای حرم مطهر با بیان اینکه 14 هنرمند شیرازی در مدت یک سال مراحل ساخت این در ها را انجام داده اند افزود: پشت در خاتم اصیل شیرازی کارشده است.
شجاعی با اشاره به بحث طلاکاری روی این درب افزود: 200 کیلو گرم مس، 2کیلو طلا و 300 قطعه میناکاری شده روی این درب به کار رفته و همچنین کلماتی که برش خورده اند با طلاکاری روی درب ها نصب شده و با نصب شیشه سکوریت نشکن جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از انتقال 2 درب حرم مطهر حضرت عباس (ع) استان ایلام خبر داد و گفت : مردم ایلام با نذورات خود برای ساخت این2 درب مصمم شده و این 2درب را به عنوان یادگار از مردم ایلام به عتبات عالیات خواهند فرستاد.
وی با اشاره به اینکه استان فارس در انجام فعالیتهای هنری پیشتاز است، گفت: به سبب اینکه استان فارس یک استان هنری و دارای هنرمندان بسیاری بوده ما سفارشات دیگر استانها را می پذیریم همچنین تعامل بین استانها سبب می شود که چنین فعالیت ها گسترش یافته و تعامل هر چه بیشتر را فراهم کند./س

برچسب ها: در ، ابوالفضل ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.