سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برنامه مناطق نفت خیز برای بومی سازی هشت هزار قطعه در صنعت نفت

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب از برنامه ریزی انجام شده در این شرکت برای بومی سازی هشت هزار قطعه و تجهیزات در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حمید بورد افزود: با حمایت این شرکت تاکنون 13 هزار قلم از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت در داخل ساخته شده است و برنامه ساخت هشت هزار قلم کالای دیگر نیز در دست انجام است.

وی از برنامه این شرکت برای بومی سازی سه تجهیز مهم و پرمصرف صنعت نفت خبر داد و اظهار کرد: این سه تجهیز شامل پمپهای فرآیندی، کمپرسورها و توربینهای گازی است که از پیچیده ترین قطعات مورد نیاز صنعت نفت و از تجهیزات مهم تولید هستند.

بورد در ادامه به اجرای پروژه های تولید و نگهداشت تولید اشاره کرد و افزود: هم اکنون افزون بر 800 پروژه در زمینه نگهداشت تولید، افزایش ضریب بازیافت و حجم تولید نفت و گاز در دست اجرا است که ارزش آنها بیش از 190 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: از میان پروژه های این شرکت دو پروژه احداث بزرگراه ماهشهر به امیدیه و احداث تاسیسات فرآورشی ناشی از احداث سد گتوند علیا که در شمار طرحهای مهر ماندگار هستند هفته آینده افتتاح رسمی می شود.

وی افزود: پروژه ایجاد تاسیسات فرآورشی ناشی از احداث سد گتوند در منطقه لالی با اعتبار 441 میلیارد ریال و پروژه احداث 25 کیلومتر بزرگ راه امیدیه به ماهشهر با اعتبار 334 میلیارد ریال اجرا شده است.

بورد با اشاره به اجرای 12 پروژه مهر ماندگار در این شرکت گفت: از میان این 12 پروژه، مراحل اجرایی مربوط به هشت پروژه به اتمام رسیده و دو پروژه نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد و دو پروژه دیگر تا نیمه نخست سال جاری تکمیل و راه اندازی می شود.

افزایش تولید مخزن نرگسی با اجرای کامل طرح تزریق گاز
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره روند پیشرفت پروژه تزریق گاز نرگسی گفت: روند ساخت این پروژه با پیشرفت مطلوبی در حال پیگیری است و انتظار می رود با تزریق روزانه 15 میلیون فوت مکعب گاز در میدان نرگسی حدود 120 میلیون بشکه به ظرفیت تولید مخزن افزوده شود.

وی حفظ محیط زیست و افزایش عمر مخزن را از مزایای این پروژه دانست و افزود: افزایش تولید از این میدان به میزان سه تا چهار هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

بورد همچنین به اجرای پروژه های احداث و توسعه کارخانه نمکزدایی در مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت: این پروژه ها که با پیشرفتهای مختلف در نوبت بهره برداری قرار دارند مجموعا یک میلیون و 200 هزار بشکه ظرفیت نمکزدایی این شرکت را افزایش می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره تحقق اهداف تولید این شرکت در سال 1391 گفت: این شرکت بر اساس برنامه مصوب توانسته بیش از 100 درصد برنامه تولید نفت و 114 درصد در بخش گاز را محقق کند./ب
برچسب ها: بومی ، صنعت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.