سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيراز/

رکوردداری حضور دانش‌آموزان فارس در المپیاد نانوی کشور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حضور دانش‌آموزان فارس در چهارمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو که همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار می‌شود، در بین استان‌های کشور چشمگیر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: چهارمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو کشور در استان فارس با حضور 3 هزار و 569 دانش‌آموز در 13 شهرستان و منطقه این استان برگزار شد.

محمدحسین روزی‌طلب با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان استان فارس از این المپیاد اظهار داشت: فارس در این المپیاد بالاترین رقم شرکت ‌کنندگان را بین استان‌های کشور دارد و همین امر موجب شده است رکورد بیشترین ثبت‌نام و حضور در دوره‌های مختلف المپیاد دانش‌آموزی نانو کشور به‌نام استان فارس ثبت شود.

وی همچنین با اشاره به حضور یک‌هزار و 453 داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی شیراز اضافه کرد: این حوزه امتحانی به عنوان بزرگ‌ترین حوزه برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در سطح کشور شناخته شد.

روزی‌طلب با اشاره به اینکه اکنون کشور ما در تلاش است تا بدون نیاز به بیگانگان، در علوم مختلف مانند نانو تکنولوژی، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، سلول‌های بنیادی نخستین حرف را در دنیا بزند خاطرنشان کرد: غرب این موضوع را خوب متوجه شده و به همین دلیل آنها مانع کمک گرفتن ما از دیگر کشورها می‌شوند.

به گزارش فارس، چند روز پیش نیز دانش‌آموزان فارس به مسابقات مسابقات فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) قطب پنج کشور در کرمان اعزام شدند که با حضور 62 تیم در هفت عنوان (رباتیک جنگجو، رباتیک، سازه‌های ماکارونی، رباتیک لیگ امداد دانش‌آموزی ،رباتیک هوا فضا و...) برگزار شد و تیم فاوای فارس متشکل از 45 دانش‌آموز و 9 سرپرست بود.

مسابقات فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) مجموعه تمام مسابقات و جشنواره‌هایی است که پیش از این به صورت جداگانه و با عناوین مختلف مانند تولید محتوا، خوارزمی و... انجام می‌شد.

استان فارس در قطب پنج کشور با استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان، کرمان و... هم‌گروه است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.