سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس های شغلی منجر به افزایش فشار خون می شود

تحقيقات جديد محققان حاکي از آن است که استرس هاي زيادي که در هنگام فشارهاي شغلي و انجام کارهاي سخت رخ مي دهد مي تواند منجر به افزايش فشار خون شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ شهناز باشتی ، کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزايش فشار خون در مردها و يا افرادي که در محيط کار مورد حمايت قرار نمي گيرند، بيشتر ديده مي‌شود.

شهناز باشتی افزود: در عرصه روان‌شناسی و روان‌پزشکی، استرس را حالتی از اضطراب می‌دانند که فرد موقعی آن را  را تجربه می‌کند که حوادث و مسئولیت‌ها، افزون بر آن مقداری است که او بتواند با آن ها کنار بیاید.

وی تصریح کرد: استرس نوعی آشفتگی جسمی و ذهنی است که با افزایش ضربان قلب، تنفس سریع، تعریق، احساس درد در قفسه سینه، احساس لرزش در اندام‌ ها و به ویژه در دست ‌ها، گرفتگی عضلات پشت و گردن، سردرد، سرگیجه، احساس خفگی، احساس تهوع و درد در ناحیه شکم، بی ‌قراری و احساس از دست دادن تعادل روانی همراه است.

وی با بیان این که همه استرس‌ها بد نیستند، گفت: بعضی استرس‌ها می‌توانند خوشایند و لذت ‌بخش باشند؛ مانند ازدواج، عاشق شدن، بچه‌ دار شدن، قبولی در کنکور، رفتن به مرخصی و تعطیلات که جزو حوادث مثبت زندگی به حساب می‌آیند.

باشتی ادامه داد: بر اساس تحقیقات مشخص شده که استرس‌ها مي تواند در افراد مختلف منجر به ابتلا به بيماري قلبي، افسردگي و ايست قلبي شود، البته در اين پژوهش محققان تحقيقات خود را بر روي تاثير استرس هاي کاري بر روي فشار خون متمرکز کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: افزايش فشار خون در افراد يکي از اصلي‌ترين فاکتورهاي ايست و حمله قلبي است و بسياري از افراد به اين بيماري مبتلا هستند.

این کارشناس ابراز داشت: استرس يکي از عوامل ابتلا به بيماري فشار خون است و دلايل متعددي از جمله نداشتن رژيم غذايي مناسب و نوشيدن مشروبات الکلي، خوردن نمک و ورزش نکردن در طول روز، براي ابتلا به اين بيماري وجود دارد. در عين حال کارشناسان معتقدند که فشارهاي کاري اهميت زيادي دارند، زيرا که سيستم عصبي و قلبي افراد را دچار اختلال مي کنند.
برچسب ها: استرس ، فشارخون ، اضطراب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.