سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دولت باید از صادرات مواد اولیه صنعت ریخته گری جلوگیری کند

رییس انجمن صنایع همگن ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: موادی مانند آهن قراضه ماده اساسی و اصلی صنعت ریخته گری است و دولت باید از خروج آنها جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ سیدحسن موسوی ادامه داد: حذف تعرفه واردات مواد اولیه خام این صنعت از جمله فروآلیاژها، جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود، تعامل و ارتباط بیشتر با صنعتگران و کاهش بهره تسهیلات بانکی در بخش صنعت از جمله انتظاراتی است که ریخته گران برای تحقق شعار حماسه اقتصادی، از دولت آینده دارند.

وی با اشاره به اشتغال 5هزار نفر مستقیم و 85هزار نفر غیرمستقیم در صنعت ریخته گری استان اصفهان گفت: اصفهان قطب صنعت فولاد کشور است و حدود 70درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود.

وی اضافه کرد: در صورت رفع موانع تولید این استان می تواند نقش موثری در تحقق شعار حماسه اقتصادی داشته باشد.

موسوی تاکید کرد: مسوولان باید تعامل بیشتری با تشکل ها و انجمن های صنعتی داشته باشند و به درخواست های آنان توجه و مشکلاتشان را حل کنند.

وی درباره مشکلات این صنعت تشریح کرد: با وجود افزایش قیمت حامل های انرژی، 30درصد یارانه تولید پرداخت نشده است. موانع تامین سرمایه در گردش از طریق بانک ها و عدم سهولت دریافت ارز مرجع هم بر این مشکلات اضافه می کنند.

رییس انجمن صنایع همگن ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه صنعت ریخته گری استان از نظر کیفیت محصولات در حد استانداردهای جهانی است و تقریبا 98 درصد نیاز داخلی را تامین می کند.

موسوی ادامه داد: تمام اعضای انجمن صنایع ریخته گری استان از روش های سنتی خارج شده اند و در حال حاضر مدرن ترین تجهیزات را با رعایت استانداردهای بین المللی زیست محیطی به کار می برند.

وی خاطرنشان کرد: 72 درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از داخل استان، 20 درصد از سایر استان ها و 8 درصد مانند فروآلیاژها هم از کشورهای خارجی وارد می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، و معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.