سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسن هاشمی بعد از ثبت‌نام در انتخابات شوراها؛

فشارها و درخواست‌ها از پدرم برای کاندیداتوری افزایش یافته است

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیداتوری پدرش در انتخابات آینده گفت: پدرم خودشان باید در این زمینه تصمیم بگیرند اما فشارها و درخواست‌ها از ایشان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن هاشمی‌رفسنجانی" مدیرعامل سابق متروي تهران صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران داوطلب چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

وی بعد از طی مراحل ثبت‌نامی در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و به سوالات متعدد آنان پاسخ داد.

هاشمی ضمن تشکر از اصحاب رسانه اظهار داشت: اجازه بدهید قبل از هرچیزی یادی از امام راحل(ره) داشته باشیم که براساس دستور ایشان انتخابات خبرگان قانون اساسی شکل گرفت و این قانون به تصویب رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، قانون با همت بسیار زیاد شکل گرفت.

مدیرعامل سابق تهران ادامه داد: آیت‌الله طالقانی از بانیان اصلی بند قانون اساسی درباره شوراها بوده‌اند که انتخابات شوراها اهمیت زیادی در ساختار نظام جمهوری اسلامی دارد.

این کاندیدای انتخابات شوراها با بیان اینکه اگر به قانون شوراها به خوبی توجه شود بخش عمده‌ای از مشکلات و فعالیت‌های اقتصادی توسط خود شورا سازمان‌دهی خواهد شد، گفت: شوراها نقش بسزایی در سازمان‌دهی و حل مشکلات مردم در سراسر کشور دارند و فکر می‌کنم که اگر دولت مرزی نیز به این موضوع اهمیت بدهد شوراها می‌توانند وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت حضورش بعنوان داوطلب انتخابات شوراها تصریح کرد: نگاه من به شوراها سیاسی نیست چرا که خدمت‌رسانی به مردم هم سیاسی نیست.

هاشمی ادامه داد: 20 سال از عمر تخصصی خودم را در مترو گذراندم و قبل از مترو نیز در دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری بودم و در زمان جنگ در صنایع دفاعی و موشکی دارای نقش بوده‌ام.

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفنسجانی اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده زندگی خدماتی و اجتماعی بنده در بخش حمل و نقل عمومی و شهرداری بوده و با 6 شهردار از جناح‌های مختلف یعنی از زمان کرباسچی تا قالیباف همکاری داشته‌ام احساس کردم که براین اساس و تخصصی که دارم می‌توانم به مردم تهران خدمت کنم.

وی با بیان اینکه آخرین سمتم مشاور شهرداری تهران بود که روز گذشته از آن استعفا دادم، ادامه داد: در اصل می‌توانم بگویم بنده به عنوان یک مسافرکش بزرگ در شهر محسوب می‌شوم و هدفم نیز خدمت به مردم تهران است چرا که عمده مشکلات آنان مسئله حمل و نقل عمومی است.

هاشمی مشکل اصلی تهران را جابجایی ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: همه دلشان می‌خواهد این مشکلات حل شود و به نظرم تنها راه حل این مسائل از طریق قانون‌گذاری و با کمک دولت است.

وی تأکید کرد: اولویت کاری بنده در ابتدا حل مشکلات مردم و حمل و نقل عمومی با محوریت ریلی است.

هاشمی گفت: در تهران مصوب کردیم که باید بیش از 256 ایستگاه مترو داشته باشیم و این مسئله به تصویب وزارت کشور هم رسیده است.

وی گفت: ایستگاه‌های مترو باید به گونه‌ای باشد که مردم در مرکز شهر با 500 متر پیاده روی به ایستگاه مترو برسد و ما نیز این هدف را جزو برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در لیست تشکل خاصی قرار خواهید گرفت گفت: باید در شورای شهر تهران تخصص‌های مختلف حضور داشته باشند تا شهر به صورت کارشناسی اداره شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کنار لیست‌های دیگر یک لیست حمل و نقلی هم بدهیم البته قرار شده بعضی از همکاران بنده که در بعد حمل و نقل فعال بوده‌اند نیز برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کنند تا یک لیست حمل و نقلی ارائه کنیم. 

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره کاندیاتوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات آینده گفت: اجازه بدهید که وارد این موضوع نشوم چرا که باید خودشان در این‌باره تصمیم بگیرند اما فشارها و درخواست‌ها از اقصی نقاط کشور افزایش یافته و مطمئنا 15 روز هم فرصت است تا در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: اگر از طرف گروه‌های مختلف حمایت شوم مطمئنا برای بنده بهتر است اما نگاه من به انتخابات غیر‌سیاسی است و امیدوارم گروه‌ها نیز با دید تخصصی وارد انتخابات شوند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هاشمی ، انتخابات ، شوراها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
یعقوب
۱۴:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
با سلام
فقط باید گفت : جناب آقای هاشمی رفسنجانی
"وقـــــــت اســــــت که بــــاز آیــــــــــــــــــــی ..."
والسلام
علی
۱۳:۱۶ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
واقعا که مملکت باید حرفه ای و نه سیاسی اداره شود