سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زيان 3 هزار و 600 ميليارد توماني صنعت خودرو/بدهي 4هزار ميليارد توماني به قطعه سازان

مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به زيان 3 هزارو 600 ميليارد توماني صنعت خودرو در سال گذشته گفت: میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان تا پایان سال مالی 91 به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ جلوگیری از واقعی‌سازی قیمت خودرو در سال‌های گذشته وبه دنبال آن توقف خريد و فروش محصول به بهانه کاهش قيمت ها در اواخر سال 91، ضرر و زیان چند هزار میلیارد تومانی به خودروسازان تحمیل کرد.

وي با اشاره به توقف 3 ماهه فروش خودرو و رکود بازار ادامه داد:مشکلات مالي و فروش صنعت خودرو در سال گذشته ، زيان 3 هزار و 600 ميليارد توماني را براي خودروسازان به همراه داشته است واين امر موجب شده که پرداخت حقوق کارکنان و همچنين بدهي به قطعه سازان با مشکل مواجه شود. 

ميرخاني رشتي تصريح کرد: در نتیجه این وضعیت تیراژ تولید خودرو حدود 50 درصد کاهش یافته و به موازات آن هزینه‌های سربار افزایش یافت. 

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در چنین وضعیتی بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به شدت افزایش یافته  به گونه اي که در مجموع میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسيده است. 

وي خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر منتقدان با بررسی شرایط فعلی، راهکار مناسبي برای نجات صنعت خودرو و جلوگیری از ورشکستگی آن بينديشند./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.