سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قيمت گذاري خودرو فردا نهايي مي شود/کاهش 30 درصدي قيمت خودرو در راه است

نشست نهایی شوراي رقابت برای جمع بندی دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو، فردا یکشنبه برگزار مي شود و با اجراي این دستورالعمل، خودروسازان موظف می‌شوند مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم را به مردم پس دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، پس از برگزاری چندين نشست فوق العاده شورای رقابت در سال جاري ، تدوين نهايي دستورالعمل نهايي قيمت خودرو در نشست روز یکشنبه اين هفته ، انجام مي گيرد و با ابلاغ آن ، بازار خودرو از بلاتکليفي چند ماهه رها خواهد شد.

بر همين اساس محمدعلي مددي عضو شورای رقابت در اين خصوص اظهار داشت: دراین دستورالعمل جديد،  متغیرهای متعددي پیش بینی شده که هرگونه افزایش قیمت خودرو یا قطعات را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد. 

مددی با بيان اينکه با اجراي این دستورالعمل هر تغییر قیمتی باید براساس محاسبه و فرمول مشخص انجام شود گفت: اگر از این پس خودروسازان بخواهند افزایشی را در قیمت خودرو داشته باشند و یا قیمت قطعات افزایش یابد، این موضوع می تواند در قالب دستورالعمل جدید مورد محاسبه و ارزیابی قرار گیرد.

عضو شوراي رقابت افزود: پس از جمع بندی نهایی دستورالعمل، دیگر مقررات و دستورالعمل‌های قبلی قابلیت اجرایی نخواهند داشت و مقررات جدید مورد قبول همه است. دستورالعمل جدید تکلیف افزایش قیمتها را روشن می کند و فرمول محاسبات آن نیز مشخص است.

مددی در رابطه با وضعیت افرادی که از شرکت‌های خودرودسازی، پیش خرید کرده بودند نیز توضیح داد: افرادی که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده بودند و هنوز خودروهایشان دریافت نکرده‌اند، در سردرگمی هستند به همین دلیل شورا تصمیم گرفت به موضوع ورود کند و در همین راستا بحث‌هایی مطرح شده که در صورت تایید نهایی خودروسازان را ملزم می‌کند مابه التفاوت مبلغ گرفته را با دستورالعمل جدید شورای رقابت به متقاضیان استرداد کند./عب

برچسب ها: قیمت ، خودرو ، شورای رقابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسن صحرایی
۱۹:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
پانزدهم آبانماه نودویک در ایران خودرو برای تندر 90ثبت نام کرده به قیمت 21 میلیون تومان زمان تحویل اسفند90 بوده و با توجه به پرداخت 15میلیون تومان تا دیماه91تا کنون خودرویم را در یافت نکرده ودر دعوتنامه مبلغ خودرو 35 میلیون ذکر شده ترا بخدا تکلیف من چیست?